Fira påsk hemma hos tv-kocken Christian Hellberg!

Report this content

Njut av en påsk utan stress – unna dig en gourmetweekend i Hellbergs barndomshem på västkusten. Övernattning ingår och maten tillagas av mästerkocken själv. Wimdu – företaget som gör uthyrningen möjlig, är en webbplats där över 300.000 privatpersoner i hela världen hyr ut rum i sina hem.

Mitt i västkustidyllen Fjällbacka ligger tv-kocken Christian Hellbergs vackra hus. Det är i hans varsamt renoverade barndomshem som gäster får möjlighet att fira en stressfri påsk, från fredag till söndag. De välkomnas av Hellberg personligen och får njuta av gourmetmåltider tillagade av mästerkocken. Erbjudandet gäller under påskhelgen och vid minst ett tillfälle senare i år.

Så här säger Hellberg själv om varför han vill samarbeta med Wimdu:
– Det är en superskön idé! Jag ser fram emot att spendera några roliga dagar med gäster som vill prova på något nytt. Först nu i påskhelgen och sedan igen när kräftsäsongen börjar. Jag tror att om man gör en sån här sak, ska man göra det till 100 procent.

Får man vara med och laga maten?
– Ja gärna, jag vill inte bara erbjuda gästerna en härlig gourmetweekend, jag vill utbyta matlagningstips och idéer, kanske välja ut råvaror tillsammans i den lokala matbutiken, som de gör i Provence. Vi fångar eller köper maten själva och lagar den sedan tillsammans.

Christian Hellberg har haft en framgångsrik karriär som kock. Han har bland annat varit köksmästare, krögare, tv-kock, vinnare av Årets Kock 2001 och varit med i ”Kockarnas kamp” på TV4. Christian och deckarförfattaren Camilla Läckberg har tillsammans skrivit kokboken Smaker från Fjällbacka. De var barndomsvänner i Fjällbacka och delar nu med sig av sina bästa matminnen.

Länk till bokning av huset:

För mer information, kontakta:
Kajsa Wimmerström, marknadsansvarig för Wimdu i Sverige och Norge: kajsa.wimmerstrom@wimdu.com, +49 302 0163 342
Christian Hellberg: christian.hellberg@stureplansgruppen.se, 070 979 32 86

Om Wimdu:
Idén bakom Wimdu är enkel: Spännande bostäder på fantastiska platser. Här hittar du allt från rum i en delad Berlin-lägenhet till en designerlägenhet i New York. Du hittar det du söker tack vare en databas med över 300.000 bostäder i mer än 100 länder. Wimdu grundades av ett litet internationellt arbetslag i mars 2011 men har snabbt vuxit till 250 anställda och med mer än en miljon registrerade användare. Wimdu fortsätter att växa och har blivit en plattform där du hittar bostäder över hela jordklotet.

Taggar: