WiMP lanseras på Sonos

Musiktjänsten WiMP lanseras idag för användare av Sonos Wireless HiFi system i Skandinavien. WiMP för Sonos innehåller hela det redaktionella innehållet från WiMP och gör det ännu enklare att lyssna på musik i hög kvalitet över hela huset.

WiMP var första tjänsten i världen som körde i beta i nya Sonos Labs där den har funnits sedan december förra året. Tjänsten har blivit en succé med ett väsentligt antal användare redan igång med att lyssna på en stor mändg musik hemma med WiMP på Sonos.

Vi är väldigt glada över att göra WiMP tillgängligt för våra användare i Skandinavien - deras fokus på ljudkvalitet och det rikhålliga redaktionella innehållet med smart funktionalitet gör WiMP till en utmärkt partner för Sonos, säger Ian Barnett från Sonos Skandinavien.

Sonosanvändare med tjänsten kan enkelt bläddra genom hela det redaktionella utbudet i WiMP med allt från färdiggjorda spellistor för alla situationer, rekommenderade låtar och album, nyheter, topplistor, albumlistor och favoriter. Det har aldrig varit enklare att spela musik trådlöst i riktig HiFi-kvalitet hemma!

”Kombinationen WiMP och Sonos ger användare en mycket rikare musikupplevelse i hemmet. Med redaktionens tips och rekommendationer lättilgängligt i alla rum genom Sonos kan hela familjen uppleva den musik som passar dem,” säger Per Einar Dybvik i WiMP.

Med WiMP för Sonos kan användare lyssna på musik utan att ha datorn igång och med Sonos WireLess HiFi System är det också enkelt att spela musik i flera rum. Systemet kan kontrolleras genom en gratis fjärrkontroll-app för iPhone, iPad eller Android. Du väljer bara först vilket rum du vill använda det i, innan musikupplevelsen kan börja.

Från idag är WiMP tillgängligt i menyvalet "More Music" på alla Sonos fjärrkontroller, utan att någon uppdatering är nödvändig. Sonosanvändare som inte redan har WiMP kan registrera sig på wimpmusic.se, wimp.no eller wimp.dk där de också får 30 dagar fri användning av tjänsten. WiMP kostar annars 99 kronor per månad.

WiMP växer snabbt och har över 350 000 användare i fyra länder, upp från 100 000 i början av 2011. WiMP finns tillgängligt i Sverige, Norge och Danmark, Tyskland i beta och i Portugal under ett annat varumärke. WiMP förbereder lansering på flera nya marknader. WiMP fokuserar på att hjälpa användare att hitta i det gigantiska musiktubudet som finns tillgängligt genom streaming. WiMP korades förra året till världens bästa musiktjänst på Meffy Awards i London.

Ladda hem pressbild WiMP på Sonos här

För mer information vänligen kontakta: Kristin Castillo Eldnes, IR- och informationschef Aspiro / WiMP, tel. + 47 90807389, kristin.eldnes@aspiro.com

WiMP är en musikstreamingtjänst som ägs och levereras av Aspiro. WiMP är en reklamfri betaltjänst, med bakgrund i att säkra intäkter för artister, rättighetshavare och skivbolag. WiMP har en aktiv och lokal redaktion som bland annat publicerar rekommendationer och spellistor. WiMP ska vara bäst på lokal musik, först med nyheter och enklast att använda. WiMP finns tillgänglig för dator, mobiltelefon, läsplatta och digital stereoanläggning. Mer information finns på www.wimpmusic.se/press

Taggar: