WirelessCar levererar uppkopplade tjänster till QorosQloud™

Report this content

WirelessCar, som är världsledande inom uppkopplade tjänster, levererar nu sin beprövade konnektivitetslösning till Qoros - ett internationellt bilmärke baserat I Kina.

Modulen, dispatchern, som levereras av WirelessCar är själva bryggan mellan ”service back-end” och elektroniken i bilen genom China Unicom’s 3G mobilnätverk. Dispatchern managerar telematikdatan till QorosQlouds tjänster i en robust och säker miljö. WirelessCar samarbetar i detta med Microsoft för att basera lösningen på Windows Azure plattformen. Dessa tjänster levereras nu i Kina som en del av ett globalt avtal, som kommer att expandera i takt med att Qoros går in i nya marknader i framtiden.

”Qoros är ett nytt varumärke på markanden och dom har varit väldigt innovativa med i sina tjänster i QorosQloud, vilket har genererat ett stort intresse. WirelessCar är stolta och glada över att vara en del av detta genom att tillhandahålla expertis inom konnektivitet för att leverera en pålitlig och säker modul, dispatchern, till Qoros ”in-car connected services”, säger Martin Rosell, Managing Director, WirelessCar. ”Qoros är inte bara en ny kund i Kina, världens största automotive marknad, utan också en ovärdelig kund för WirelessCar på grund av deras innovation när det kommer till telematik och deras fokus på att leverera en total kundupplevelse”, avslutar Martin Rosell.

“Vi är längst fram när det kommer till några av dom mest avancerade technologier och tjänster med QorosQloud”, säger Maurits Aalberese, Director of Connected Services at Qoros. ”Och som pionjär inom det här området är stödet och expertisen från leverantörer som WirelessCar av fundamental vikt. Vi ser fram emot ett långsiktigt stöd av WirelessCar för att hjälpa Qoros att etablera en stark position som innovatör när det kommer till utveckling av uppkopplade tjänster som värdesätts av våra kunder.”

QorosQloud tillhandahåller mer än 30 tjänster to Qoros ägare, i bilen med Qoros MMH™ (Multi Media Hub) eight-inch touchscreen, och utanför bilen med en dedikerad websida och en ”bespoke mobile app”. Det hela gör det enklare för ägaren att interagera med bilen och inkludera den i sitt digitala liv. Den exclusiva suiten av uppkopplade tjänster gör det möjligt för förare att alltid vara uppkopplade till navigerings och trafikinformation, sociala nätverk, bilens skick, underhåll och servicebehov. QorosQloud är för tillfället tillgängligt i Qoros 3 Sedan, den första modellen för bilmärket, och Qoros 3 Hatch som kommer att ansluta sig till Qoros växande dealernätverk i mitten av det här året.

Further information

Martin.Rosell@wirelesscar.com

Phone: +46 70 3222910

About WirelessCar