WirelessCar stärker sin position i Europa och mellanöstern

WirelessCar, som är världsledande inom uppkopplade tjänster, kommer nu att stödja Infiniti Intouch och New NissanConnect  med en avancerad off board lösning.

Nissan är nu i framkant med ny banbrytande fordonsuppkoppling, genom att integrera det uppkopplade ekosystemet in till bilens displayer och röstigenkänningssystem. WirelessCars teknik aggregerar tjänster och innehåll från flera olika leverantörer, hanterar kundens tjänsteabonnemang och tillhandahåller en betalningslösning för köp av uppkopplade tjänster. WirelessCars teknik lanseras först på nya Nissan Qashqai samt Infiniti Q50.

WirelessCar tillhandahåller lösningen för Infiniti och Nissan genom en omfattande off-board telematikplattform (Telematics Service Delivery Platform, TSDP), som baseras på den öppna strukturen Next Generation Telematics Pattern (NGTP).

Genom denna plattform kan Nissan och Infiniti dra nytta av en flexibel uppsättning av komponenter och gränssnitt som säkerställer högsta nivån av skalbarhet, återanvändbarhet, lokala anpassningar, samt framtida expansioner.

WirelessCar’s leverans team runt om i världen ger Nissan och Infiniti möjligheten att dra nytta av vår globala plattform, samtidigt som det ger access till lokala resurser. WirelessCar levererar den här lösningen i Europa, Ryssland och mellan östern.

”Vi är stolta och tacksamma för förtroendet som Nissan har visat genom att välja WirelessCar som en Telematics Service Provider. Nissan har varit noggranna i deras krav och detta kommer att bli en mycket intressant resa. Våra styrkor har återigen visats och vi fortsätter att växa baserat på vår tro att framtidens bil kommer att vara totalt uppkopplad där förare, återförsäljare, tredje parts utvecklare med flera har tillgång. Det här kommer att möjliggöra det uppkopplade samhället där teknologi kommer att vara det osynliga klister som håller ihop vår snabba livsstil med smarta lösningar anpassat för individen säger Martin Rosell, Managing director WirelessCar.”

………………………………………………………………………………………………………………………………

Further information
WirelessCar Press Contact
Martin.Rosell@wirelesscar.com