24-timmarsmyndighetssatsning halverar kostnader

24-timmarsmyndighetssatsning halverar kostnader Tranås kommun satsar hårt på 24-timmarsmyndigheten och har nu tillsammans med Sign On tagit fram ett helt arkiv med nedladdningsbara blanketter till kommunens invånare som enkelt laddas ner och skickas in elektroniskt. Genom att ansökningarna även sparas, kontrolleras, bearbetas och integreras i de övriga verksamhetssystemen på kommunen, utan inblandning av handläggare beräknar kommunen spara 50 procent av hanteringskostnaderna. Servicen till våra kommuninvånare är viktig. Därför har vi tillsammans med Sign On tagit fram dessa möjligheter och är nu anträffbara 24 timmar om dygnet, säger Mattias Björkman, informationsansvarig på Tranås Kommun. Genom att blanketthanteringen sköts elektroniskt spar vi mycket tid och räknar med att halvera våra hanteringskostnader. Inte nog med att kommuninvånaren kan skicka in blanketterna elektronisk, systemet kopplar också automatiskt till andra register t.ex. befolkningsregistret. Om personnumret knappas in så fylls all data om personen i automatisk, säger Jan Werne, VD på Sign On. Nästa steg i processen möjliggör för kommuninvånaren att själv logga in och se var exakt i kedjan ärendet ligger. För ytterligare information kontakta: Jan Werne Mattias Björkman VD, Sign On Informationsansvarig, Tranås Kommun Mobil: 070-848 25 40 Mobil: 070-260 28 34 Tel: 08-555 290 08 Tel: 0140-688 74 Bilder för fri publicering finns att hämta på www.signon.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/13/20031112BIT00680/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/13/20031112BIT00680/wkr0002.pdf