Sign On kliver in på konsumentmarknaden - betala styckvis för dokument via Internet! Börsnoterade Sign On har tillsammans med Sveriges ledande tidnings- och webbportaler startat styckvis försäljning av blanketter och dokument. Nu kan konsumenter köpa styckvis blanketter rörande bland annat samboavtal, köpekontrakt och andra juridiska dokument! Sign On har på mycket kort tid tecknat avtal med Dagens Nyheter, Göteborgs Posten, Helsingborgs Dagblad, Spray, VCW.se och International Data Group (IDG) som nu erbjuder sina läsare möjligheten att direkt via Internet söka upp, hämta hem, fylla i och skriva ut avtal. - Vi går in en ny spännande fas i och med steget in på konsumentmarknaden som hitintills hänvisats till bokhandeln eller advokat- eller juristbyråer säger Niclas Ohlsson Sign On. - DN har sedan länge använt Sign Ons blanketter för att erbjuda våra besökare ett bra mervärde. Vi har sett att tjänsten utnyttjats väl och att den varit uppskattad av vår besökare. Nu tar vi ytterligare ett steg med Sign Ons nya förbättrade tjänst som bl a innebär en löpande uppdatering för att alltid ha de senaste blanketterna säger Thomas Thorhuus Chef Nya Medier DN. - Vi erbjuder Sign On en stor och intressant målgrupp, samtidigt som vi ser nyttan för våra användare att enkelt och smidigt kunna köpa nyttiga blanketter säger Lars Jäderlund, Spray. - Detta är bara början. Sign On förhandlar med flera medier och går igenom olika betalningslösningar. Vi har år av framgång bakom oss genom att ta betalt för våra olika tjänster och att nu även via vår tjänst Blankettarkivet kunna kommunicera direkt mot konsumentmarknaden är att beteckna som spännande genombrott avslutar Ohlssonpå Sign On. Priserna är mellan 5-15 kronor per blankett att jämför med bokhandeln där de kostar 20-40 kronor samt att du då måste söka upp affären. Blankett- och dokumentarkivet finns från och med idag på respektive samarbetspartners hemsida. Betalningstjänsten levereras av Uppsalabaserade SpaceCoin. För vidare information: Andreas Halvarsson, vice VD Sign On, tel: 08-555 290 07, 070-545 95 95, e-post: andreas.halvarsson@signon.se Bilder för fri publicering finns att hämta på www.signon.se Sign On AB (publ) är noterat på OM Stockholmsbörsens Nya Marknaden. Bolaget har ca 70 anställda, har producerat och sålt abonnemang för elektroniska blanketter sedan 1996, och har utvecklat programvaran FormPipe som bolaget äger. Sign On är svensk agent för SignForm, en Internetbaserad databas för alla typer av blanketter och formulär som myndigheter, företag och privatpersoner har behov av. SignForm har för närvarande kontor i 11 länder. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/20/20011220BIT00400/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/20/20011220BIT00400/bit0001.pdf