Sign On tecknar strategiskt avtal med Näringspunkten

Sign On har tecknat ett avtal med Näringspunkten för att gemensamt utveckla och sälja en ny tjänst som baseras på Sign Ons Human Resources tjänster.

– För oss är det en mycket intressant affär. Idag finns det drygt 100 000 bolag knutna till näringslivsorganisationer. Detta är en intressant målgrupp som vi genom samarbetet med Näringspunkten får en konkurrenskraftig kanal att nå ut till, säger Marika Philipson, VD för Sign On. Avtalet omfattar utveckling av webbaserade processverktyg inom personalområdet, kundtjänst, fakturering samt teknisk drift. Portalen kommer att baseras på Sign Ons Human Resources tjänster, det vill säga processer för chefsstöd och hjälpmedel inom det personaladministrativa området. – Vi tror att Näringspunkten kan erbjuda våra medlemmar något nytt och användbart som kan intressera både nya och befintliga medlemmar. Genom Näringspunkten och Sign Ons personaladministrativa tjänster får våra medlemmar enkelt ett konkret stöd i sitt dagliga arbete, säger Lennart Uhlmann, VD för Näringspunkten i Sverige AB. Näringspunkten ägs till 50 procent av arbetsgivarorganisationen SINF och 50 procent av Branschkansliet och är Sveriges största samlingsplats för branschföreningar. Näringspunkten samlar i gemensamma lokaler på Kungsholmen i Stockholm över 80 branschföreningar inom såväl tillverkning, som distribution. Inom Näringspunkten drivs, förutom branschservice till medlemmarna, olika projekt och nätverk mellan föreningarna.