Sveriges mest använda blanketter - här finns listan

Sveriges mest använda blanketter - här finns listan Ändringsanmälan för aktiebolag, anställningsavtal och arbetsgivarintyg. Det är Sveriges mest använda blanketter. Det visar färsk statistik från Sign On, ett börsnoterat bolag som samlat alla Sveriges blanketter på nätet. Myndigheter, juridik, företag och organisationer, kontor och offentliga sektorn - sammanlagt blir det över 4 500 blanketter som hanteras i vår vardag och som vi alla på ett eller annat sätt kommer i kontakt med. Men några används mer än andra. Det framgår av den årligt återkommande undersökning som Sign On genomför. Sveriges tio mest använda blanketter: 1. Ändringsanmälan - aktiebolag 2. Anställningsavtal 3. Arbetsgivarintyg 4. Reseräkning 5. Faktura 6. Körjournal 7. Samboavtal 8. Köpekontrakt för fastighet 9. Köpebrev 10. Köp av personbil mellan privatpersoner - Listan är grundad på statistik över vilka blanketter som har hämtats hem från vårt elektroniska blankettarkiv, som används av såväl företag, kommuner och privatpersoner, säger Andreas Halvarsson, vice VD Sign On. Undersökningen avser perioden: 2001-07-01 t o m 2002-06-30. - Jämför man från föregående år noterar vi att arbetsgivarintyg är ny på listan vilken kan tolkas som en resultat av den turbulens som är på arbetsmarknaden. En annan rejäl bubblare är samboavtal som tidigare hamnade långt utanför listan avslutar Halvarsson. För vidare information: Andreas Halvarsson, vice Verkställande Direktör Sign On, tel: 08-555 290 07, 070-545 95 95, e-post: andreas.halvarsson@signon.se Bilder för fri publicering finns att hämta på www.signon.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/25/20020725BIT00220/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/25/20020725BIT00220/wkr0002.pdf