WntResearch AB deltar på Sedermeradagen i Stockholm

På tisdag, den 17 november 2015, presenteras WntResearch AB på Sedermeradagen i Stockholm av professor Tommy Andersson och VD Nils Brünner. Sedermeradagen är en investerardag anordnad av Sedermera Fondkommission som ett tillfälle att möta intressanta bolag inom micro- och smallcapsegmentet i Sverige.

Sedermeradagen i Stockholm 2015 äger rum på Waterfront Congress Centre och inleds med frukostmingel kl. 7.30. Därefter följer en heldag med bolagspresentationer och frågestunder innan dagen avslutas med en ”börsbar”. WntResearch AB:s presentation hålls kl. 17.00-17.30.

Sedermeradagen sänder även live på www.sedermeradagen.se .

För mer information och anmälan:
www.sedermeradagen.se
E-post: info@sedermeradagen.se

Nils Brünner, VD - WntResearch AB (publ)
E-post: nbr@wntresearch.com
Telefon: +45 2614 4708

WntResearch AB är ett publikt bolag noterat på AktieTorget. WntResearch utvecklar läkemedel för behandling vid metastaserande cancer. WntResearch har en läkemedelskandidat i klinisk fas 1 – Foxy-5 – samt ett utvecklingsprogram – Box-5. Bolaget fokuserar nu på klinisk utveckling av sin läkemedelskandidat Foxy-5.

Taggar:

WNT

WntResearch utvecklar en ny typ av cancerläkemedel baserat på banbrytande forskning som visar att det kroppsegna proteinet Wnt-5a spelar en viktig roll för tumörcellernas förmåga att förflytta och sprida sig i kroppen. De allra flesta som avlider i cancer gör det till följd av tumörspridning (metastasering) och behovet av en specifik behandling för att motverka detta är därför mycket stort. WntResearch längst framskridna läkemedelskandidat Foxy-5 har i prekliniska försöksmodeller visat sig minska tumörcellernas rörelseförmåga och därmed motverka uppkomst av metastaser. Resultaten från en nyss genomförd fas 1b-studie visar på en gynnsam säkerhetsprofil och farmakokinetik, samt tidiga indikationer på biologisk aktivitet. WntResearch är noterat på Aktietorget.