Wonderful Times Group AB presenterar Q1-rapport 2015

Finansiell utveckling i korthet

Januari - mars 2015

• Omsättningen uppgick till 21,2  MSEK (25,8).
  • EBITDA uppgick till -2,8 MSEK (-1,6). Tillskott av engångskaraktär förbättrade EBITDA med 1,0 MSEK 2014.
  • Kassaflöde efter rörelsekapitalförändringar uppgick till MSEK -3,0 (-1,6).
  • Resultat efter skatt uppgick till -4,3 MSEK (-3,3).
  • Resultat per aktie uppgick till -2,41 SEK (-5,70).

Wonderful Times Group (WTG) beslutade 2014 om ett omfattande kostnadsbesparingsprogram genom att skapa en mer enhetlig och koncentrerad koncernstruktur. De besparingar som hittills beslutats och som får full effekt under 2015 har inneburit att koncernens kostnadsmassa har minskat med över 14 MSEK jämfört med kostnadsmassan 2013. Ett av de mer omfattande besluten var att samla WTG:s varuflöde i ett logistikcenter i Huskvarna och avveckla lagret i Sunne. Detta genomförs under första halvåret 2015. Därmed har WTG ett logistikcenter som står väl rustat för att möta den expansion som WTG förväntas stå inför. Arbetet med att öka effektiviteten i koncernen genom en mer koncentrerad koncernstruktur fortsätter. Det innebär att WTG kommer att fortsätta sänka kostnadsmassan. Effektiviteten i organisationen har under första kvartalet påverkats av uppbyggnaden av logistikcentret i Huskvarna och av avvecklingen av lagret i Sunne. Detta har haft en negativ inverkan på kvartalets resultat.

För ytterligare information besök www.wonderfultimes.se eller kontakta:

Roger Bolander, VD och koncernchef, Wonderful Times Group AB

E-post: roger.bolander@wonderfultimes.se