Wpd har ny besöksadress

Wpd expanderar och flyttar till större lokaler. Från och med måndag den 22 oktober 2007 har wpd Scandinavia ny besöksadress Ferkens Gränd 3, Gamla Stan.

Wpd flyttar in till ett nyrenoverat 1700-tals packhus i Gamla Stan som ägs av Thulefastigheter AB, www.thulefastigheter.se.

Postadress och faktureringsadress till kontoret är:
wpd Scandinavia AB
Ferkens Gränd 3

Telefon- och faxnummer är ändrade.
Växel 08- 501 091 50, fax 08-501 091 90

Alla direktnummer är ändrade, mobilnummren är oförändrade.

Information om adressändringen finns även på vår hemsida www.wpd.se

För mer information, kontakta:
Suzana Johansson
Marknad-och Informationschef, wpd Scandinavia AB, telefon + 46 709 50 37 37

Om oss

wpd Scandinavia AB med säte i Stockholm, är ett helägt dotterbolag inom wpd koncernen - en av Europas ledande vindkraftaktörer med lång erfarenhet inom projektering, finansiering och drift av olika projekt inom förnybar energi sedan 1996. Hittills har wpd-koncernen driftsatt omkring 1600 vindkraftverk med en total effekt på 2 000 MW och planerar för ytterligare 7000 MW runt om i världen. I Sverige arbetar wpd för närvarande med projektering och utveckling av ett flertal land- och havsbaserade vindkraftsprojekt med en sammanlagd effekt av ca 2000 MW, bland annat två av Sveriges största havsbaserade vindkraftsparker, Finngrunden och Storgrundet.