Hit går svenskarna helst en helgkväll

Vi svenskar gillar att besöka restauranger och utbudet växer konstant med nya aktuella krogar och mattrender. Wrapps undersökning visar att den krog som toppat de senaste månaderna är ingen mindre än sportbaren O'Learys, som även finns med ett erbjudande i Wrapp-appen. Kartläggningen är baserad på miljontals banktransaktioner av Wrapps svenska användare.

O’Learys  ligger sen fyra månader tillbaka på första plats enligt Wrapps undersökning, där vi har tittat på korttransaktioner mellan klockan 19 - 20 på fredag- och lördagskvällar. Under de två senaste månaderna (september och oktober) står sportbaren för närmare 10 % av alla korttransaktioner inom restaurangkategorin. På andra plats hittar vi app-restaurangen  Pinchos , som etablerat sig ordentligt de senaste åren. Under oktober står Pinchos för 5 % av alla korttransaktioner inom kategorin. Även barkedjan  Harrys  ligger högt på listan, med ett flertal restauranger runt om i Sverige.

Under sommarmånaderna ser listan annorlunda ut, då barkedjan  Boulebar  och Stockholmskrogarna  Trädgården  och  Cliff Barnes  har klättrat upp på topp 10-listan.
En restaurang som legat på topp 5 under de senaste månaderna är pasta- och pizza restaurangen  Vapiano , en av de restauranger som funnits längst i Wrapp-appen.

Wrapps data möjliggör att undersöka vilka restauranger som är mest besökta under en viss tid, en viss veckodag. Utifrån data från miljontals transaktioner av Wrapps svenska användare kartlägger Wrapp svensk handel och undersöker exempelvis vilka restauranger och barer som toppar månad för månad. Läs mer om Wrapp

Wrapp är ett svenskt techföretag som erbjuder en belöningsapp som kopplas till betalkortet. Wrapp ger dig automatiskt personliga erbjudanden, belöningar och pengar tillbaka baserat på vad, var och hur ofta du handlar. Företaget grundades av entreprenörerna Hjalmar Winbladh och Aage Reerslev med syftet att förbättra relationen mellan butiker och deras kunder. Wrapp finns idag i Sverige och Finland. Läs mer på www.wrapp.com.