Tunga tech-namn tar plats i WSIs advisory board

Report this content

Både Tomas Bennich och Magnus Melander är välkända inom tech- och IoT-världen. Tomas arbetar globalt med att knyta ihop och investera i bolag. Magnus är rådgivaren inom IoT med mångårig erfarenhet av start-ups och företagsbyggande.  Nu tar de båda plats i WSIs advisory board för att stärka bolaget strategiskt inför framtiden.

Enligt Tomas Bennich och Magnus Melander är WSI ett magiskt bolag. Från skissade innovationer som utgångspunkt har WSI gång på gång bevisat att det går att bygga avancerade teknikprodukter och produktionssätta dem i stor skala. Att företaget dessutom nyligen har skrivit ett samarbetsavtal med globala grafikkortsjätten NVIDIA bevisar WSIs styrka. WSIs kontaktnät och bredd av kompetenser gör bolaget unikt. Magnus och Tomas kommer att ge företaget råd på vägen i att bli det självklara valet för globala IOT projekt.

”De stora traditionella företagen måste ta hjälp av flera små för att lyckas globalt. Det är omöjligt att vara stor och ensam. Framförallt då det gäller hårdvara. För mig är WSI en förebild för hur den nya industrin kan se ut. Min roll blir att koppla ihop WSI med andra entreprenörsdrivna företag internationellt så att det når ännu högre höjder”, förklarar Magnus Melander.

WSI har fantastiska meriter när det gäller avancerad trådlös teknik och IoT. Jag tror på WSIs fysiska närvaro i fler länder. Företaget är en spjutspetsleverantör med en unik förmåga. För att lyckas med utmaningarna krävs smarta samarbeten där jag vill vara med och bidra”, säger Tomas Bennich som bland annat bidragit till Sveriges globala närvaro på de riktigt stora mässorna som t ex CES i Las Vegas och Mobile World Congress i Barcelona. Svenska start-ups har också hittat ut snabbare i världen tack vare Tomas.

Tomas Bennich och Magnus Melander kommer med sitt enorma nätverk världen över att hjälpa WSI att ta ett ännu större steg inom IoT. WSIs vd Jan-Åke Lindqvist är mycket nöjd med de nya krafterna i bolagets advisory board.

”Jag känner både Magnus och Tomas sedan tidigare. Våra vägar har korsats inom tech-värden genom åren. Nu knyter vi närmare kontakter och kan dra nytta av varandras erfarenheter mer strukturerat och strategiskt jämfört med tidigare”, menar Jan Åke Lindqvist.

För mer information kontakta:

Jan-Åke Lindqvist WSI
Mail: jaln@wsi.nu

Magnus Melander
Mail: magnus@wbird.se

Tomas Bennich
Mail: tomas@bennich.com

Om WSI
Wireless System Integration – WSI – hjälper företag att utveckla och industrialisera sina produkter inom Internet of Things och avancerad radio.Vi har gjort saker trådlösa sedan 2002. WSI teamet har lång erfarenhet av att leverera komplexa projekt och mobila produkter. Vi tillhandahåller en flexibel resurs som tar en produkt från idé till volymproduktion. Vårt erfarna team säkerställer kvalitén i varje steg på vägen.

Taggar:

WSI

Citat

De stora traditionella företagen måste ta hjälp av flera små för att lyckas globalt. Det är omöjligt att vara stor och ensam. Framförallt då det gäller hårdvara. För mig är WSI en förebild för hur den nya industrin kan se ut. Min roll blir att koppla ihop WSI med andra entreprenörsdrivna företag internationellt så att det når ännu högre höjder.
Magnus Melander
WSI har fantastiska meriter när det gäller avancerad trådlös teknik och IoT. Jag tror på WSIs fysiska närvaro i fler länder. Företaget är en spjutspetsleverantör med en unik förmåga. För att lyckas med utmaningarna krävs smarta samarbeten där jag vill vara med och bidra.
Tomas Bennich