Anders C Karlsson tar plats i WSPs koncernstyrelse

Konsultföretaget WSP Group plc har valt in svensken Anders C Karlsson i bolagets koncernstyrelse. Anders har en bakgrund från verksamhetsansvar och styrelseuppdrag i ett flertal svenska och internationella bolag. Han tillträder sin nya post den 1 januari 2009.

Anders C Karlsson har en bred erfarenhet av olika uppdrag i såväl svenska som utländska företag. Han arbetar idag som industriell rådgivare till Ratosgruppen och är med i styrelsen i Lindab International samt ordförande i AH Industries och Inwido. Anders har även uppdrag som styrelseordförande hos danska H&H International och IPEG i Sverige.

Anders har en bakgrund från byggbranschen då han under ett antal år arbetade för Skanska och då bland annat som ansvarig för affärsområdet Skanska Europe AB. Han innehar sedan tidigare posten som styrelseordförande i WSP-koncernens dotterbolag WSP Europe AB men tar nu även en plats i koncernstyrelsen.

– Jag är väldigt glad över att vi nu får med oss Anders i vår styrelse säger David Turner, WSP-koncernens styrelseordförande. Han har gjort ett utmärkt arbete i styrelsen för WSP Europe och med sin skandinaviska anknytning och erfarenhet blir han viktig för oss då Sverige är en så stor och betydelsefull del av WSP-koncernen.

För ytterligare information kontakta:

Siv Axelsson, Personal- och informationsdirektör
WSP group samt WSP Sverige AB
Tel: 08 688 65 43 / 070 543 87 17
E-post: Siv.Axelsson@WSPGroup.se

Tfn: 08-688 67 85 / 070-266 41 72
E-post: Karin.Sundberg@WSPGroup.se

WSP är ett globalt företag som erbjuder konsulttjänster inom hus och industri, transport och infrastruktur samt miljö. Över 10 000 kvalificerade konsulter i 35 länder samarbetar för våra kunders bästa. I Sverige har vi en rikstäckande organisation med 2 000 medarbetare.
För mer information besök: www.WSPgroup.se