WyWallet efterskänker sms-avgiften till välgörenhetsorganisationerna

WyWallet kommer att efterskänka sms-avgiften till hjälporganisationerna som hjälper de katastrofdrabbade i Filipinerna. Beloppet ligger hittills på cirka 700 000 kronor.

WyWallet har det senaste halvåret genomfört åtgärder för att förenkla gåvogivandet via sms genom förenklad registrering och höjt minimibeloppet för sms-gåvor till 300 kronor. Glädjande nog är de 15 miljoner kronor som skänkts via sms till och med torsdag denna vecka ett bevis på sms är tillbaka som en bra kanal för att skänka pengar.

- Denna vecka har vi jobbat med att säkerställa att systemet för sms-gåvor har fungerat och att pengarna som gåvogivarna har skänkt kommer fram till gåvoorganisationerna. WyWallet kommer att efterskänka pengarna för avgiften till gåvoorganisationerna. Som det ser ut just nu ligger det beloppet på omkring 700 000 kronor, säger Adam Hasslert, marknadschef på WyWallet.

Välgörenhetsorganisationerna har idag en låg avgift för sms-gåvor och de procentsatser som har figurerat i media stämmer inte överens med de som WyWallet tar ut. Att det är högre procentsatser som synts i media beror på att det även finns aggregatorer som tar ut en procentsats mot hjälporganisationerna. Därför är summan som efterskänks lägre än de miljonbelopp som har publicerats i media.

För ytterligare information, kontakta:

Adam Hasslert, pressansvarig och marknadschef 4T

070 432 1000, adam.hasslert@wywallet.se

Om WyWallet

WyWallet är en mobil plånbok som du använder för att betala och föra över pengar med mobilen. WyWallet startades i oktober 2011 av 4T som ägs av Telia, Tele2, Telenor och 3. Som en gemensam satsning för mobila betalningar kan tjänsten användas av 97 procent av alla svenskar med mobiltelefon. WyWallet utvecklar mobila betalningar som är snabba och enkla att använda, utan att tumma på säkerheten. Med WyWallet kan du betala med mobilen via sms-köp, handla i butik, handla online både i mobil och vanlig webbshop, skicka pengar till andra och ladda kontantkort. Köpen genom WyWallet kan du betala för med betalkort, konto, tillägg på mobilfaktura och på kredit via separat faktura.

Besök www.wywallet.se för att ladda ner appen och testa betaltjänsten.

Om oss

WyWallet är en mobil plånbok för snabba och enkla betalningar med hög säkerhet. WyWallet erbjuder marknadens enda kompletta multikanallösning för mobila betalningar, vilken gör att kunderna har en mängd tjänster att tillgå. Kunder kan välja att handla online direkt i mobilen, i en webbshop via datorn, via sms-köp eller i en fysisk butik. Det är med WyWallet även möjligt att göra överföringar av kontanter till 6 miljoner mobilanvändare, ladda kontantkort eller skänka pengar via sms. Kunden väljer om köpen i WyWallet ska kopplas till ett betalkort, läggas på mobilfakturan eller på en separat kreditfaktura. Kontot i WyWallet kan också fyllas på via en kontoöverföring. WyWallet är ett av Sveriges snabbast växande företag med 1,4 miljoner registrerade kunder och över 3000 anslutna handlare. WyWallet ägs av 4T, ett samarbete mellan Telia, Tele2, Telenor och 3 och är ett av Finansinspektionen godkänt betalningsinstitut.