Information om utdelning av aktierna i AGES

Årsstämman i XANO Industri AB (publ) fattade den 8 maj 2014 beslut om avknoppning och utdelning till aktieägarna av det helägda dotterbolaget AGES Industri AB. Detta innebär att XANO-aktien från och med idag, fredagen den 9 maj 2014, handlas exklusivt AGES-koncernen (tidigare affärsenheten Precision Components). Avstämningsdag för utdelningen av AGES fastställdes till den 13 maj 2014.

Moderbolaget i den avknoppade koncernen, AGES Industri AB, noteras på NASDAQ OMX First North Premier med preliminär första handelsdag den 16 maj 2014.

»   Sune Lantz, VD, tel 070 676 47 00

Informationen är sådan som XANO Industri AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 9 maj 2014 kl 08:30.

XANO utvecklar, förvärvar och driver nischade teknikföretag baserade i Norden och Baltikum. Företagen levererar tillverknings- och utvecklingstjänster för industriprodukter och automationsutrustning.