Källfelt Byggnads lanserar webbplats signerad Xelera

Källfelt Byggnads nya hem på webben har gett dem mer utrymme, fler tekniska finesser, större frihet att möblera om själva och en ny, fräsch fasad. Hemsidan är byggd i Drupal av webbyrån Xelera.

- Vi är mycket nöjda med det färdiga resultatet, både vad gäller utseende och funktion. Särskilt nöjda är vi med att vi nu kan ta emot sökande för våra lediga objekt och att hyresgästerna kan få bättre och snabbare information om allt som rör deras boende, säger Anna-Karin Åkesson, webbmaster samt marknads- och informationsansvarig på Källfelt Byggnads AB.

“Mina sidor” och ansökan direkt via hemsidan
Under tiden som den nya, skräddarsydda webbplatsen har tagit form har Källfelt haft en tillfällig hemsida, byggd i Xeleras paketerade webbplatserbjudande xStart. Men nu kan Källfelt Byggnads AB glädjas åt en hemsida som är byggd helt enligt deras tekniska och designmässiga önskemål.

- Vårt nya fastighetssystem är implementerat på webbplatsen, vilket innebär att hyresgästerna har tillgång till “Mina sidor”, där de kan se information som rör deras boende, göra serviceanmälan och följa sina ärenden, säger Anna-Karin Åkesson och fortsätter:

- Numera kan vi också presentera våra lediga objekt och ta emot sökande för våra lediga lokaler, lägenheter samt bil- och båtplatser direkt via hemsidan. Den nya webbplatsen har också gjort det möjligt för oss att snabbt och överskådligt kunna presentera nyheter och händelser i fastigheterna.

Luftig design och Göteborg från sin bästa sida
Den nya webbplatsen har gott om stora bildytor för att Källfelt ska kunna presentera sitt egna, professionellt framtagna fotomaterial.

- Källfelt Byggnads nya webbplats har en luftig och clean touch som gör innehållet harmoniskt för dig som besökare att ta till dig, säger Andreas Bonebjär, ansvarig webbdesigner i projektet.

Företaget har en stark Göteborgsförankring och flera av bilderna föreställer just Göteborg - bland annat utsikten från Källfelts kontor och hotell.

- Företaget har fått ett mer personligt ansikte på webben och ytterligare stärkt sin Göteborgsprägel. Nu förmedlas bilden av ett varmt och vänligt Göteborg - det gillar jag, säger Rodrigo Arcos, ansvarig webbutvecklare i arbetet med nya kallfelt.se.

Ingående områdesbeskrivningar
Förutom FAQ, responsiv design och integration med Källfelts intranät för hyresgäster samt bostads- och lokalsökande har företagets omfattande områdesbeskrivningar fått en egen innehållstyp och snygg presentation på webbplatsen.

- Jag gillar att Källfelt presenterar områden lite mer utförligt än vad de flesta mäklare gör. Området är en viktig faktor vid valet av bostad, vilket många glömmer i dag. Jag tror att vi kommer få se mer av sådana här utförliga områdesbeskrivningarna framöver, säger Andreas Bonebjär.

Givande samarbete och många framtidsplaner
På Källfelt Byggnads är man mycket nöjd med hur samarbetet med Xelera om den nya webbplatsen har löpt och känslan är ömsesidig.

- Vi har fått snabb stöttning när vi haft frågor och Xelera har kunnat ta fram lösningar och ändringar allteftersom vi arbetat fram hemsidan, säger Anna-Karin Åkesson.

- Jag tycker samarbetet har fungerat väldigt bra. Anna-Karin blev snabbt väldigt duktig på att administrera den tilfälliga webbplatsen. Hennes förståelse för Drupal har bidragit till att vi förstått varandra och hjälpt oss att undvika missförstånd, säger Angelica Andersson, projektledare på Xelera.

Det är inte längesedan den nya webbplatsen såg dagens ljus, men Källfelt Byggnads AB blickar redan framåt och jobbar vidare med sin nya hemvist på nätet.

- Just nu håller vi bland annat på att föra in ritningar på alla lägenheter som hyresgästerna och sökande kan ta del av, berättar Anna-Karin Åkesson.

Camilla Steen, VD
Östra Hamngatan 50 B
camilla.steen@xelera.se
www.xelera.se

Om Xelera
Xelera är webbyrån i Göteborg som tar fram långsiktiga webbkoncept och bygger förstklassiga webbplatser, alltid i nära samarbete med våra kunder.

Vi är ett mångsidigt gäng i Göteborg, stolta över vår lika breda som djupa kompetens inom webbkommunikation. Under vårt tak hittar du kunniga eldsjälar inom allt från teknik och design till webbcopy och webbstrategi.

Tillsammans med vårt breda nätverk av partners utgör vi ett oslagbart webbteam. Med lika mycket fokus på att leverera högkvalitativa företagswebbplatser som på att vårda kundrelationer uppdaterar vi hela tiden våra kunder med det senaste inom webbkoncept.

Hittills har vi byggt över 1 000 förstklassiga webbplatser, varav 200 i Drupal. Bland våra kunder finns Göteborg International Film Festival, GSO (Göteborgs Symfoniker), Almondy och Folkteatern i Göteborg.

Taggar:

Snabbfakta

Källfelt Byggnads nya webbplats - byggd i Drupal och producerad av webbyrån Xelera - har en luftig, mobilanpassad design och många smarta funktioner.

Citat

Vi är mycket nöjda med det färdiga resultatet, både vad gäller utseende och funktion. Särskilt nöjda är vi med att vi nu kan ta emot sökande för våra lediga objekt och att hyresgästerna kan få bättre och snabbare information om allt som rör deras boende.
Källfelt Byggnads nya webbplats har en luftig och clean touch som gör innehållet harmoniskt för dig som besökare att ta till dig.
Andreas Bonebjär, webbdesigner och front-end-utvecklare på Xelera
Företaget har fått ett mer personligt ansikte på webben och ytterligare stärkt sin Göteborgsprägel. Nu förmedlas bilden av ett varmt och vänligt Göteborg - det gillar jag.
Rodrigo Arcos, webbutvecklare på Xelera
Samarbetet har fungerat väldigt bra. Anna-Karin Åkessons förståelse för Drupal har bidragit till att vi förstått varandra och hjälpt oss att undvika missförstånd.
Angelica Andersson, projektledare på Xelera