• Xerox/

Digitala initiativ från Xerox sätter ny standard för hur verksamheter använder dokument

- Lanserar tjänst som reducerar utskriftsbehovet

Xerox lanserar två nya lösningar i Västeuropa som hjälper verksamheter att minska antalet utskrifter och skapa en mer digital och papperslös arbetsmiljö.

- Att minska antalet utskrifter handlar inte bara om att minska pappersanvändningen. Det handlar lika mycket om att jobba smartare. Snabb tillgång till kvalitetsdata ger bättre kunddialoger och en ökad lönsamhet. Att vi sänder ut budskapet om att skriva ut mindre låter kanske  som en motsägelse, men i själva verket kopplar vi samman papper med den digitala världen för att hjälpa verksamheter att förstå, skydda och använda sin information på ett smartare sätt, säger Stefan Ivarsson, VD på Xerox Sverige.

Skillnaden mellan digitalt och print suddas ut
Xerox Digital Alternatives är en assistentteknik för mobila enheter och desktop som automatiserar pappersbaserade arbetsflöden i organisationen. Tekniken låter användare signera, kommentera, dela och spara dokument i ett och samma verktyg. Detta minskar behovet att skriva ut, konvertera filer eller växla mellan olika program och digitala versioner, vilket sparar tid och ökar effektiviteten.

Det säkra och intuitiva verktyget finns för Microsoft-baserade datorer och Apple Ipad. Eftersom arbetsplatser inte längre behöver vara en fysisk plats synkroniserar Xerox Digital Alternatives automatiskt dokument med enheter som tillhör anställda på resande fot.

En grönare lösning
För att hjälpa företag att minska sin klimatpåverkan (Carbon Footprint) och motivera medarbetare att tänka på miljöaspekten har Xerox Research Centre Europe (XRCE) utvecklat Xerox Print Awareness Tool. Ett patenterat system som aktivt uppmuntrar anställda att vara miljömedvetna med hjälp av spelteknik.

Läs mer i Xerox internationella pressmeddelande:

Xerox är ett globalt tjänste-, teknik- och dokumenthanteringsföretag som hjälper organisationer att förändra sättet som de hanterar sina affärsprocesser och sin information. Med huvudkontor i Norwalk, Connecticut, USA har Xerox fler än 140 000 anställda och gör affärer i mer än 180 länder och tillhandahåller affärsprocesstjänster, tryckutrustning samt hårdvara och mjukvara för att hantera information - från data till dokument. Läs mer på www.xerox.se