Docin ny partner till Xerox

Xerox inleder ett nytt samarbete med Docin i Borås. Samarbetet innebär att Docin kommer att kunna erbjuda sina kunder lösningar inom dokumenthantering från Xerox.

Xerox stärker sin svenska partneruppställning genom ett nytt avtal med Docin. Kontraktet börjar gälla under första kvartalet 2016 och gäller för Docin i Borås.

– Vår strategi är att bli kundens bästa partner på den lokala marknaden och att bli ett heltäckande tjänstebolag inom både dokumenthantering och IT. Partnerskapet med Xerox är en viktig del i vår resa mot det målet, säger Magnus Hagberg, vd på Docin.

Xerox har i dag 37 partners runt om i landet. Strategin är att öka distributionskapaciteten nationellt genom att samarbeta med partners som har en stark lokal närvaro och en djup kompetens inom dokumenthantering och IT.

– Partneravtalet med Docin i Borås är för Xerox del ett viktigt steg i att bredda kanalen ytterligare och göra våra MPS-tjänster tillgängliga för fler lokala företag, säger Bengt Ceder, kanalchef på Xerox.

För mer information, vänligen kontakta:

Bengt Ceder, kanalchef på Xerox Sverige, 070-582 11 30, bengt.ceder@xerox.com

Magnus Hagberg, vd på Docin AB, 033-10 20 53, magnus.hagberg@koneo.se

Om Xerox
Xerox hjälper till att förändra hur världen arbetar. Genom vår expertis inom bildhantering, affärsprocesser, analys, automatisering och användarnära insikter skapar vi arbetsflöden för ökad produktivitet, effektivitet och personanpassning. Vi gör affärer i 180 länder och har mer än 130 000 anställda. Tillsammans skapar vi meningsfulla innovationer och tillhandahåller tjänster för affärsprocesser, skrivare, mjukvara och lösningar som gör verklig skillnad för våra kunder – och deras kunder. Läs mer på www.xerox.se.