Gartner Symposium: Är CIO:er redo för framtidens arbetsplatser?

Stockholm, Sverige den 4 november, 2013 – I takt med att tekniken omdefinierar dagens arbetsplatser skapas nya utmaningar för företagen. Vilka åtgärder måste företagen vidta för att förbereda för den ständigt aktiva och plattformsoberoende verksamheten för framtiden?

Under årets upplaga av Gartner Symposium ITxpo kommer Xerox att besvara dessa och andra frågor. Dr Stephen Hoover, verkställande direktör på Palo Alto Research Center, eller PARC, kommer att undersöka hur IT-chefer får en allt större och mer visionär roll i företaget.

Under föredraget "CIO: Chief Information Officer, Chief Innovation Officer or both?" diskuteras de öppna innovationsstrategier som gör det möjligt för organisationer att hålla jämna steg med ständigt föränderliga affärskrav och nya teknikgenombrott.

– CIO:er har en unik position för att driva effektfull innovation. På Gartner Symposium visar vi hur innovation startar i mänskligt beteende och sammanhang. Att bygga upp dynamiska utvecklingsprocesser, som anpassar sig till nya och oavbrutna informationsflöden, är avgörande för en innovativ strategi, säger Stefan Ivarsson, försäljningsdirektör för Large Enterprise Operations på Xerox Sverige.

Xerox kommer även att visa upp en ny integrationsteknik som hjälper företag att automatisera sina arbetsflöden, hantera innehåll och på ett mer effektivt sätt analysera dokument för att bli mer produktiva.

I monter O2 kan besökarna ta del av:

• Device Security - en lösning som ger komplett centraliserad hantering för mobila enheter och virtualiserade arbetsstationer.
  • User Analytics - ett ​​program som definierar arbetsflöden lämpliga för automatisering och kategoriserar pappersdokument för relevanta avdelningar och enheter.
  • Workflow Automation - automatisering av dokumentintensiva arbetsflöden så som fakturahantering och betalningar genom att digitalisera pappersdokument med en multifunktionsmaskin.

Andy Jones, direktör och chef för tjänsteutveckling och marknadsföring på Xerox, kommer att redogöra för hur var och en av dessa nya tekniker passar in i Xerox Next-Generation Managed Print Services-modell. Dessutom kommer han att visa hur den multifunktionella enheten kan användas för att förbättra tillgången till information inom områden som mänskliga resurser och ekonomi.

För att hjälpa de 5000 deltagarna vid Gartner Symposium tillhandahåller Xerox 13 stycken multifunktionsskrivare med ConnectKey som kommer att fungera som ett nav för all information i samband med evenemanget. ConnectKey-stationerna innehåller appar bland annat för att ladda ner program för symposiet, hitta rätt restaurang för kvällen och för att enkelt skanna in eller skriva ut dokument.

Följ Xerox Sverige på Facebook.

Jonathan Stara, Spotlight PR, 076-545 40 14, jonathan.stara@spotlightpr.se

Ända sedan Xerografi uppfanns för 75 år sedan, har Xerox förenklat arbetet för företag. Idag är Xerox världsledande inom affärsprocesser och dokumenthantering, och hjälper människor att bli mer effektiva så att de kan fokusera på sina riktiga affärer. Med fler än 140 000 Xerox anställda och med kunder i 160 länder tillhandahåller vi affärstjänsterutrustning för utskrift och tryck samt mjukvara för kommersiella och offentliga organisationer.

För mer information, besök www.xerox.com.

Xerox har sitt svenska huvudkontor i Upplands Väsby, norr om Stockholm, tillverkning och logistikverksamhet på Irland, Storbritannien och Holland, samt ett forsknings och utvecklingscenter – Xerox Research Centre Europe – i Grenoble, Frankrike.