Jeff Jacobsson ny koncernchef för Xerox Corporation

KISTA., den 27 juni, 2016 Xerox meddelar idag att företaget har utnämnt Jeff Jacobsson till ny koncernchef för Xerox Corporation. Jacobsson är för närvarande VD för Xerox Technology och kommer att fortsätta i denna roll tills uppdelningen i två separata bolag (Conduent Inc., och Xerox Corporation) är slutförd.

– Jeff är en fantastisk ledare som brinner för vårt företag och våra anställda, samt för långsiktiga kundrelationer. Han har även en tydlig vision kring hur företaget ska kunna dra nytta av nya affärsmöjligheter på marknaden, säger Ursula Burns , koncernchef för Xerox. Under sina fyra år på Xerox har Jeff ansvarat för att effektivisera vår verksamhet, samtidigt som vi har bibehållit vårt fokus på innovation, kvalitet och teknikutveckling. Jeffs tidigare erfarenhet av att leda börsnoterade företag, tillsammans med hans prestationer under sin tid på Xerox, gör att styrelsen är övertygad om att han är rätt man att leda Xerox Corporation.

Stefan Lundin, pressansvarig på Xerox Sverige, 08-795 10 80,  stefan.lundin@xerox.com

Om Xerox
Xerox hjälper till att förändra hur världen arbetar. Genom vår expertis inom bildhantering, affärsprocesser, analys, automatisering och användarnära insikter skapar vi arbetsflöden för ökad produktivitet, effektivitet och personanpassning. Vi gör affärer i 180 länder och har mer än 130 000 anställda. Tillsammans skapar vi meningsfulla innovationer och tillhandahåller tjänster för affärsprocesser, skrivare, mjukvara och lösningar som gör verklig skillnad för våra kunder – och deras kunder. Läs mer på  www.xerox.se .

Om oss

Om XeroxXerox Corporation omsätter 11 miljarder amerikanska dollar och är branschledande när det gäller innovation kring hur världen kommunicerar, kopplas samman och arbetar. Vår kompetens är viktigare än någonsin då kunder av alla storlekar vill förbättra sin produktivitet, maximera lönsamheten och öka tillfredsställelsen. Vi gör detta för små, medelstora och stora företag, regeringar, grafiska kommunikationsleverantörer och för våra partners till dessa. Vi förstår kärnan i arbetet – och alla former det kan ta. Vi omfamnar den alltmer komplexa världen av papper och digitala lösningar. Kontor och mobilt. Personligt och socialt. Varje dag över hela världen – i mer än 160 länder – hjälper vår teknik, mjukvara och människor till att navigera mellan dessa korsningar. Vi automatiserar, personifierar, paketerar, analyserar och säkrar information så att våra kunder kan röra sig i en allt snabbare takt. För mer information, besök www.xerox.se