• Xerox/

Nya skrivare från Xerox ska öka produktiviteten hos små och medelstora företag

Stockholm, 26 september 2012 – Xerox lanserar idag multifunktionsskrivaren WorkCentre 6605, svart/vit-skrivarna WorkCentre 3315/3325 och Phaser 3320 och A3-skrivaren Phaser 7100. Samtliga skrivare är utvecklade för att hjälpa små och medelstora företag att enkelt producera, dela och skydda sina affärsdokument.

– Små och medelstora företag som överväger en IT-investering bör ställa tre grundläggande frågor: Hur kommer tekniken att användas, hur kommer den förbättra verksamheten och hur kan den driva verksamheten framåt. Vi anser att dessa frågor ofta förbises, men företag som kan svara på dem är trygga i sitt IT-beslut, säger Carl-Magnus Nilsson, produktchef på Xerox Sverige

Multifunktionsskrivaren för små och medelstora företag
Xerox WorkCentre 6605 kan enkelt producera färgglada broschyrer, flygblad och presentationer. Skrivaren är dessutom designad för att passa in nästan var som helst på kontoret, vilket är en stor fördel för mindre företag med begränsade utrymmen.

– Med Xerox WorkCentre 6605 kan små och medelstora företag maximera sin IT-investering och hitta den perfekta kombinationen av utskriftskvalitet, rimliga priser, tillförlitlighet och användarvänlighet, säger Nilsson.

Andra fördelar med Xerox WorkCentre 6605 är:

• Förenklad informationsdelning: Skannade filer kan automatiskt delas via e-post eller nätverksmapp, eller sparas direkt till ett USB-minne.
  • Dokumentskydd: Secure Print ger personliga identifikationsnummer samt PIN-kodsautentisering som skyddar åtkomst till enhetens funktioner.
  • Trådlös och enkel att använda: En extra trådlös adapter gör enheten tillgänglig överallt på kontoret och den stora pekskärmen i färg kan användare enkelt navigera och se allt från dokumentkö till tonernivåer.
  • Snabbhet och effektivitet: Utskriftshastighet på upp till 35 sidor per minut (ppm) och ett pappersmagasin för 550 ark, gör att mindre tid läggs på att skriva ut och mer tid kan läggas på kärnverksamheten.
  • Xerox-funktionen Run Black låter dig skriva ut i svartvitt, även om du har slut på någon av färgerna cyan, magenta eller gul.
  • En 50 arks dubbelsidig automatisk dokumentmatare för enkel kopiering och skanning av dubbelsidiga original.

WorkCentre 6605 har en inbyggd färgteknik som inkluderar Pantone Colour och Adobe PostScript 3 vilket möjliggör utskrift av proffsiga marknadsföringsmaterial. Xerox oljefria EA toner och PhotoMode får bilder och grafik att sticka ut med skarpa, rika och verklighetstrogna färger, på både vanligt eller återvunnet papper.

Färgskrivaren Xerox Phaser 6600, med samma skrivarmotor, tillbehör och förbrukningsmaterial finns också tillgänglig.

Nya svart-vita skrivare för de små kontoren
Xerox multifunktionsskrivare WorkCentre 3315/3325, och skrivaren Phaser 3320 kan producera upp till 31 respektive 35 sidor per minut där första sidan skrivs ut redan efter 6,5 sekund. För större utskriftsjobb kan ett extra pappersmagasin om 520 ark installeras. En bildkvalitet på 1200 x 1200 dpi skapar säljmaterial, PM och fakturor med av professionell kvalitet.

WorkCentre 3325 och Phaser 3320 finns tillgängliga med intern Wi-Fi-anslutning, vilket gör att kontoren kan placera enheterna var som helst och maximera sin produktivitet.

Enheterna har dubbelsidig utskrift som standard vilket minskar pappersanvändningen. Företag kan även kontrollera sina utskriftskostnader bättre genom att använda tonerkassetter med hög kapacitet som sparar både tid och pengar genom minskat underhåll.

Ytterligare fördelar inkluderar:

• Säkerhetsfunktioner som Secure Print, som skyddar konfidentiella dokument från oönskade användare och mottagare
  • Färgskanningsfunktioner på multifunktionsskrivaren inkluderar skanning till e-post, nätverk och USB-minnen
  • Färgfax med kortnummer
  • Fjärrstyrning som lätt hanteras från Xerox CentreWare IS i webbläsaren.

Ny A3-skrivare med hastighet och bildkvalitet
Små företag kan även dra nytta av Xerox nya Phaser 7100, en A3-färgskrivare med utskriftshastigheter på upp till 30 sidor per minut och en utskriftsupplösning på 1200 x 1200 dpi. Skrivaren kombinerar hastighet och bildkvalitet och svarar på kontorets allmänna utskriftskrav såväl som applikationer som kräver hög detaljrikedom och små punkters teckenstorlekar.

Phaser 7100 tar liten plats och gör kan hantera utskrifter på en rad olika storlekar, inklusive 210 mm x 900 mm och 297 mm x 1200 mm. Om användarna behöver producera stora volymer kan användaren öka pappersmängden upp till 2 050 ark.

Samtliga nya skrivare finns tillgängliga för beställning via Xerox direktförsäljning, återförsäljare och distributörer.

Carl-Magnus Nilsson, Produktchef på Xerox Sverige, 08-795 18 06, carl-magnus.nilsson@xerox.com

Stefan Lundin, Pressansvarig på Xerox Sverige, 08-795 10 80, stefan.lundin@xerox.com

Jonathan Stara, Spotlight PR, 076-545 40 14, jonathan.stara@spotlightpr.se

Xerox Sverige är den svenska delen av Xerox, som är världens ledande företag inom affärsprocesser och dokumenthantering.  Xerox teknik, kompetens och tjänster gör det möjligt för arbetsplatser – från små företag till stora globala organisationer - att förenkla hur arbetet utförs och låta kunderna fokusera mer på det som betyder mest: kärnverksamheten. Xerox erbjuder outsourcing av affärsprocesser och IT- tjänster, inklusive databehandling, lösningar inom vårdsektornHR-administrationfinansiell supporttransportlösningar och CRM-tjänster till organisationer över hela världen.

Företaget erbjuder även ledande dokumentteknik, tjänster, mjukvara för grafisk kommunikation och kontorsmiljöer i alla storlekar. Xerox har idag över 140 000 medarbetare representerade i mer än 160 länder. För mer information, besök www.xerox.se.