• Xerox/

Nytt Xerox-initiativ ger kanalpartners ökade intäkter från produkter och tjänster för små- och medelstora företag.

Stockholm den 23 september, 2015 – Xerox lanserar ett nytt initiativ som ska ge kanalpartners de rätta verktygen för att kunna erbjuda nya och förbättrade möjligheter via kundernas Xerox-maskiner.

Det nya initiativet ”Innovate to Grow” har tagits fram för att stötta Xerox kanalpartners i deras säljcykel för Xerox applikationsverktyg, Managed Print Services (MPS) och Xerox multifunktionsskrivare (MFP) med ConnectKey. Detta inkluderar en rad verktyg så som säljmanus, videos, marknadsverktyg, konkurrenskraftig information och en Partner Solutions Playbook, som visar hur Xerox produkter kan användas för att skapa automatiserade och skräddarsydda arbetsflöden som svarar på kundernas dagliga behov.

Under 2015 kommer små- och medelstora företag i Nordamerika och Västeuropa* investera mer än 40 miljarder dollar på teknik-och dokumentrelaterade tjänster. 75 procent av dessa investeringar kommer att ske via indirekta kanaler**, vilket innebär stora möjligheter för Xerox kanalpartners.

– För både Xerox och våra partners handlar framgång om mer än att bara sälja maskiner. Vi vill vara en strategisk partner och hitta nya sätt att förbättra kundernas affärsprocesser. Det är vårt uppdrag att utrusta våra partners med de verktyg som behövs för att ge en god service till sina kunder och skapa förutsättningar för att hitta nya intäktsmöjligheter, säger John Corley, president, Channel Partner Operations, Xerox.

Partner Solutions Playbook är ett interaktivt bibliotek med verkliga kundcase som visar olika lösningar för problem kopplat till arbetsflöden. Tjänsten förklarar lösningen, tekniken, hur lång tid implementationen tar samt uppskattade effektivitetsvinster för kunden.

”Innovate to Grow”-initiativet är tillgängligt för västeuropeiska partners redan idag.

* CSI, Dun & Bradstreet, Harte-Hanks, CPO Analysis
** Jon Reardon, Group Director of Office Document Technologies, InfoTrends

Xerox är ett globalt tjänste-, teknik- och dokumenthanteringsföretag som hjälper organisationer att förändra sättet som de hanterar sina affärsprocesser och sin information. Med huvudkontor i Norwalk, Connecticut, USA har Xerox fler än 140 000 anställda och gör affärer i mer än 180 länder och tillhandahåller affärsprocesstjänster, tryckutrustning samt hårdvara och mjukvara för att hantera information - från data till dokument. Läs mer på www.xerox.se