Office 360 ny partner till Xerox

Xerox breddar säljkanalen och tecknar partneravtal med Office 360 som blir ny återförsäljare av Xerox tjänster inom Managed Print Services (MPS).

Genom samarbetet ska Xerox hjälpa Office 360 att erbjuda utskrift som tjänst. Samtidigt kommer Office 360 kunna leverera ökad transparens gentemot sina kunder genom att minimera dolda kostnader som annars kan vara ganska stora inom IT i allmänhet och inom print i synnerhet.

– Vårt fokus kommer ligga på att leverera en komplett tjänst med IT och print, med bland annat server, support och backup. Vi arbetar som en märkesoberoende leverantör och vi ser fram emot att kunna erbjuda Xerox lösningar till våra kunder då de ligger längst fram inom Managed Print Services av alla leverantörer, säger Stefan Ohlander, VD Office 360.

Xerox har, enligt Gartner, Quocirca och IDC MarketScape, placerat sig som ledare inom Managed Print Services.

– Vi letar alltid efter företag som har samma vision som Xerox när det handlar om att göra företagens utskriftshantering mer kostnadseffektiv och produktiv via utskrift som tjänst. Office 360 är ett nytt spännande bolag som expanderar och vårt partneravtal kommer att göra Office 360:s erbjudande inom MPS-lösningar ännu mer konkurrenskraftigt, säger Bengt Ceder, kanalansvarig på Xerox.

Jonathan Stara, Spotlight PR, 076-545 40 14, jonathan.stara@spotlightpr.se

Stefan Ohlander, VD på Office 360 AB, 08-402 40 81, stefan.ohlander@office360ab.se

Ända sedan Xerografi uppfanns för 75 år sedan, har Xerox förenklat arbetet för företag. Idag är Xerox världsledande inom affärsprocesser och dokumenthantering, och hjälper människor att bli mer effektiva så att de kan fokusera på sina riktiga affärer. Med fler än 140 000 Xerox anställda och med kunder i 160 länder tillhandahåller vi affärstjänsterutrustning för utskrift och tryck samt mjukvara för kommersiella och offentliga organisationer.

För mer information, besök www.xerox.com.

Xerox har sitt svenska huvudkontor i Upplands Väsby, norr om Stockholm, tillverkning och logistikverksamhet på Irland, Storbritannien och Holland, samt ett forsknings och utvecklingscenter – Xerox Research Centre Europe – i Grenoble, Frankrike.

Om Office 360 AB
Office 360 levererar driftstjänster inom Utskrifter – IT – Videomöten. Vi arbetar nära kunden och erbjuder en kvalitativ service & support. Vi agerar som en märkesoberoende leverantör vilket ger Er som kund stora fördelar. Välkommen att kontakta oss för en förutsättningslös diskussion gällande Er IT - utmaning.