Ökad produktivitet med Xerox nya Nuvera-system

Xerox Nuvera 157 EA Production System

Stockholm, 3 oktober 2012 – Att producera dokument snabbt med hög bildkvalitet på en mängd olika arkformat och typer av papper är en utmaning för de flesta tryckerier. Med två nya produkter från Xerox Nuvera-familj blir utmaningen lättare och effektivare.

Xerox Nuvera ® 157 EA Production System och Nuvera 314 EA Perfecting Production System är de mest produktiva på marknaden när det gäller arkmatad produktion i svartvitt. Hastigheten i de två systemen är imponerande 157 sidor per minut respektive 314 sidor per minut.

– De nya modulbaserade Xerox Nuvera 157 EA Production System och Nuvera 314 EA Perfecting Production System förbättrar produktiviteten, vilket gör att tryckerier kan förvänta sig en god avkastning på sina investeringar i varje jobb som produceras. Systemen trycker med en oöverträffad svartvit bildkvalitet och har flera olika alternativ för efterbehandling, säger Hans Öberg, Produktchef på Xerox Sverige.

Användare kan välja enkelmotoriga system eller högproduktiva tandemsystem som trycker dubbelsidigt dubbelt så snabbt. De tryckta jobben staplas och lastas medan systemet fortfarande är i drift. Den ergonomiskt välutformade produktionsanläggningen tillåter en stor mängd jobb att tryckas utan behov av manuella ingrepp.

Systemen kan trycka på olika pappersytvikter utan att tryckhastigheten minskas, vilket är en avsevärd produktivitetsvinst. Samtidigt tillåter pappersformat upp till 320 mm x 490 mm tryck av fler bilder per sida, vilket ger kostnadsbesparing.

Utökade funktioner över hela Nuveraserien
Utöver produktionsstaplare och kapacitet för större arkstorlek, inluderar Nuvera-portföljen:

• Uppdateringar i Xerox FreeFlow Print Server: Nya säkerhetsstandarder, förbättringar i användargränssnittet och i bearbetning av TIFF-bilder.
  • Den nyligen aviserade Xerox Integrated PLUS Finishing-lösningen för produktion av häften tar jobb från start till färdig produktion praktiskt taget helt utan manuella ingrepp.
  • PIMS (Produktion Information Management System) som övervakar information om prestanda, så som maskinens status och statistik produktivitet, vilket möjliggör användarna att hantera produktivitet på flera Xerox-pressar, i realtid, oavsett plats (tillval).

Xerox Nuvera 157EA Production System och Nuvera 314EA Perfecting Production System finns tillgängliga för besätllning och installation. Enheterna finns tillgängliga via Xerox direktförsäljningskanal, återförsäljare och generalagenter.

Hans Öberg, produktchef Xerox Sverige, 070-662 01 77, hans.oberg@xerox.com

Stefan Lundin, Pressansvarig på Xerox Sverige, 08-795 10 80, stefan.lundin@xerox.com

Jonathan Stara, Spotlight PR, 076-545 40 14, jonathan.stara@spotlightpr.se

Xerox Sverige är den svenska delen av Xerox, som är världens ledande företag inom affärsprocesser och dokumenthantering.  Xerox teknik, kompetens och tjänster gör det möjligt för arbetsplatser – från små företag till stora globala organisationer - att förenkla hur arbetet utförs och låta kunderna fokusera mer på det som betyder mest: kärnverksamheten. Xerox erbjuder outsourcing av affärsprocesser och IT- tjänster, inklusive databehandling, lösningar inom vårdsektornHR-administrationfinansiell supporttransportlösningar och CRM-tjänster till organisationer över hela världen.

Företaget erbjuder även ledande dokumentteknik, tjänster, mjukvara för grafisk kommunikation och kontorsmiljöer i alla storlekar. Xerox har idag över 140 000 medarbetare representerade i mer än 160 länder. För mer information, besök www.xerox.se.