Xerox en ledare inom Managed Print Services

Stockholm, den 6 augusti, 2013 - Xerox har utsetts till marknadsledare i IDC:s MarketScape: Global Managed Print and Document Services (MPDS) 2013 Hardcopy Vendor Analysis för fjärde året i rad.

Enligt rapporten, som analyserar olika MPDS-leverantörer och ger en överblick av konkurrenskraftig form och hälsa, var Xerox erbjudande bland de mest omfattande av de nio leverantörer som utvärderats. Xerox uppmärksammades dels för sin bredd av tjänster och för sin förmåga att konstruera innovativa lösningar samt driva besparingar hos stora bolag och inom små och medelstora företag.

– Företag letar nu efter sätt att integrera print och arbetsflöden i it-infrastrukturen för att hjälpa sina kunder att inte bara sänka sina kostnader för utskrifter, utan även skriva ut mindre. Vår erfarenhet av olika utskriftsmiljöer gör att vi kan automatisera innehållshantering och strategier för företagsprocesser som förenklar arbetet, säger Stefan Ivarsson, försäljningsdirektör på Xerox Sverige.

Xerox investeringar i mjukvara och lösningar innefattar verktyg som tillhandahåller förutseende analyser och data som förenklar utskriftsmiljöer och levererar ytterligare kostbesparingar. Dessutom gör Xerox ConnectKey att medarbetare kan scanna och uppdatera dokument till molnet, skicka viktiga företagsdokument direkt till arbetsprocesser och skriva ut från mobilenheter på ett säkert sätt.

Jonathan Stara, Spotlight PR, 076-545 40 14, jonathan.stara@spotlightpr.se

Ända sedan Xerografi uppfanns för 75 år sedan, har Xerox förenklat arbetet för företag. Idag är Xerox världsledande inom affärsprocesser och dokumenthantering, och hjälper människor att bli mer effektiva så att de kan fokusera på sina riktiga affärer. Med fler än 140 000 Xerox anställda och med kunder i 160 länder tillhandahåller vi affärstjänsterutrustning för utskrift och tryck samt mjukvara för kommersiella och offentliga organisationer.

För mer information, besök www.xerox.com.

Xerox har sitt svenska huvudkontor i Upplands Väsby, norr om Stockholm, tillverkning och logistikverksamhet på Irland, Storbritannien och Holland, samt ett forsknings och utvecklingscenter – Xerox Research Centre Europe – i Grenoble, Frankrike.