Xerox färgpress iGen 150 – optimal för digitala printjobb

Stockholm, Sverige, 13 september, 2013 – Xerox nya digitala färgpress iGen 150 levererar ett urval av linjeskärmar som ger skrivare full kontroll över bildkvaliteten så att varje del - oavsett mängd eller element såsom text, foton, färger och bilder - blir konsekvent. En ny teknik i tryckpressen, kallad objektorienterad halvtoning, gör bilder och text släta eller skarpa beroende på vad som krävs för broschyrer, kataloger och flygblad.

Tillgänglighet
Xerox iGen 150 finns tillgänglig från och med den 1 oktober 2013.

För att läsa pressmeddelandet i sin helhet, besök:

Carl-Magnus Nilsson, Produktchef på Xerox Sverige, 08-795 18 06, carl-magnus.nilsson@xerox.com

Stefan Lundin, Pressansvarig på Xerox Sverige, 08-795 10 80, stefan.lundin@xerox.com

Jonathan Stara, Spotlight PR, 076-545 40 14, jonathan.stara@spotlightpr.se

Ända sedan Xerografi uppfanns för 75 år sedan, har Xerox förenklat arbetet för företag. Idag är Xerox världsledande inom affärsprocesser och dokumenthantering, och hjälper människor att bli mer effektiva så att de kan fokusera på sina riktiga affärer. Med fler än 140 000 Xerox anställda och med kunder i 160 länder tillhandahåller vi affärstjänsterutrustning för utskrift och tryck samt mjukvara för kommersiella och offentliga organisationer.

För mer information, besök www.xerox.com.

Xerox har sitt svenska huvudkontor i Upplands Väsby, norr om Stockholm, tillverkning och logistikverksamhet på Irland, Storbritannien och Holland, samt ett forsknings och utvecklingscenter – Xerox Research Centre Europe – i Grenoble, Frankrike.