Xerox fortsätter som huvudsponsor för Collector Swedish Open

Stockholm 26 juni, 2014 – För andra året i rad går Xerox in som huvudsponsor vid Collector Swedish Open, en internationell tennisturnering som arrangeras av Women’s Tennis Association (WTA) och som genomförs den 13-20 juli i Båstad. Sponsorsamarbetet är en global satsning som innebär att Xerox fortsätter att vara exklusiv leverantör av dokumenthanterings- och affärstjänster.

– Xerox primära uppgift är att underlätta WTA:s komplexa flöde av information. WTA och Collector Swedish Open ska leva upp till förväntningar som ställs av fans, spelare, turneringsrepresentanter, sponsorer, media och många fler. Vi tar hand om behoven bakom kulisserna och ser till att WTA kan fokusera på att leverera världsklasstennis, säger Stefan Lundin, press- och sponsringsansvarig på Xerox Sverige.

Under 2014 står Xerox som sponsor för 15 globala WTA-turneringar, inklusive BNP Paribas WTA Finals Singapore Presented by SC Global, som spelas den 17-26 oktober. I tillägg till sponsringen på plats gör Xerox en mängd aktiviteter i sociala medier kring turneringarna. Xerox har även utvecklat WTA TV, en tjänst som gör det enkelt för tennisfans över hela världen att hitta information om kommande tv-sändningar.

– Förra året lyckades vi skapa ett engagemang hos turneringens besökare som spred sig långt utanför centercourten i Båstad. I år bygger vi vidare på strategin och jobbar för att aktivera publiken i sociala medier med ett par olika tävlingar och en fotostudio på plats där besökarna kan ta en rolig minnesbild från turneringen och direkt dela med sina vänner. Så vi skapar engagemang både på plats i Båstad och i Xerox och WTA:s digitala kanaler, säger Stefan Lundin, säger Stefan Lundin, press- och sponsringsansvarig på Xerox Sverige.

Även detta år väntas Collector Swedish Open i Båstad dra storpublik då turneringen återigen gästas av världsettan och fjolårsvinnaren Serena Williams. För Sveriges del står hoppet till Johanna Larsson som slutade på andraplats i förra årets turnering.

För mer information om Xerox sponsringsstrategi, kontakta
Stefan Lundin, Press- och sponsringsansvarig på Xerox Sverige, 08-795 10 80, stefan.lundin@xerox.com

Ända sedan Xerografi uppfanns för mer än 75 år sedan, har Xerox förenklat arbetet för företag. I dag är Xerox världsledande inom affärsprocesser och dokumenthantering, och hjälper människor att bli mer effektiva så att de kan fokusera på sina riktiga affärer. Med fler än 140 000 Xerox-anställda och med kunder i 180 länder tillhandahåller vi affärstjänsterutrustning för utskrift och tryck samt mjukvara för kommersiella och offentliga organisationer. För mer information, besök www.xerox.com.

About WTA
The WTA is the global leader in women’s professional sport with more than 2,500 players representing 92 nations competing for a record $118 million in prize money at the WTA’s 54 events and four Grand Slams in 33 countries. Close to 5.4 million people attended women’s tennis events in 2013 with millions more watching on television and digital channels around the world. The 2014 WTA competitive season concludes with the BNP Paribas WTA Finals Singapore presented by SC Global, from October 17-26, 2014 and the Garanti Koza Tournament of Champions in Sofia, Bulgaria, from October 28-November 2, 2014. Further information on the WTA can be found at www.wtatennis.com; facebook.com/WTA and twitter.com/WTA.

More information about Collector Swedish Open can be found on  women.swedishopen.org