• Xerox/

Xerox hjälper kunderna att gå från manuella till digitala arbetsflöden

- Nya samarbeten med Hyland och Data Watch

Xerox påskyndar övergången från papper till digitalt för kunder inom offentlig sektor, detaljhandel, sjukvårds-, försäkrings- och finansbranschen, genom att presentera nya partnerskap med Hyland och Data Watch.

– Verksamheter ser värdet av digitalisering och letar efter snabbare sätt att nå sina mål. Vårt samarbete med Hyland och Data Watch stärker nästa generations MPS-lösningar, som handlar om att göra kunderna mer digitala, produktiva och mindre beroende av papper, säger Stefan Ivarsson, VD på Xerox Sverige.

Hyland, som ligger bakom content management-lösningen OnBase som automatiserar arbetsflöden, hjälper Xerox kunder att bli mer effektiva i det dagliga arbetet genom att  förenkla processer som onboarding av nya kunder, patientregistrering, administration med mera.

Partnerskapet med Data Watch gör att Xerox kunder kan automatisera arbetsflödet i leveranskedjan mellan distributions- och detaljhandelsledet. Genom  att använda sig av befintliga datakällor skapar Data Watch en helt papperslös lösning som tar bort manuella administrativa aktiviteter och felkällor. Analysverktyget visar komplexa data på ett grafiskt sätt så att anställda kan förstå informationen och sedan agera utifrån den.

Läs mer i Xerox internationella pressmeddelande:

Xerox är ett globalt tjänste-, teknik- och dokumenthanteringsföretag som hjälper organisationer att förändra sättet som de hanterar sina affärsprocesser och sin information. Med huvudkontor i Norwalk, Connecticut, USA har Xerox fler än 140 000 anställda och gör affärer i mer än 180 länder och tillhandahåller affärsprocesstjänster, tryckutrustning samt hårdvara och mjukvara för att hantera information - från data till dokument. Läs mer på www.xerox.se