Xerox light production-printer ger flexibilitet för en rad olika verksamheter och miljöer

Stockholm,16 september, 2014 – Oavsett om det gäller ett reklamblad för den lokala pizzerian eller en personanpassad broschyr för en stor verksamhet, ger nya Xerox Colour C60/C70 möjlighet att välja mellan en lång rad kostnadsbesparande utskriftsmöjligheter.

Med körklara funktioner och möjlighet för ett brett utbud av tryckmedia passar skrivaren in i alla olika miljöer, inklusive tryckerier, in house-tryckerier, byråer och verksamheter av mindre storlek. Användarna kan enkelt utöka sitt produktutbud till att omfatta grövre polyesteretiketter, menyer, skyltar och vinylklistermärken för fönster.

Xerox Colour C60/C70 ger en skarp, jämn och träffsäker bildkvalitet med en upplösning på 2400 x 2400 dpi och en förbättrad registreringsnoggrannhet från framsida till baksida. Den skarpa bildkvaliteten kombineras med flexibla integrerade efterbehandlingsfunktioner så som häftning, hålslagning, falsning och framkantstrimning.

Xerox Colour C60/C70 trycker med hög kvalitet även på svårare material med olika sorters ytbehandlingar som används i till exempel inbjudningar och gratulationskort. Xerox Emulsion Aggregation-toner (EA) med låg smältpunkt hanterar utmaningar och klarar material som exempelvis polyester.

Andra funktioner i Xerox Colour C60/C70:

• Hastigheter på upp till 70 sidor i minuten (ppm) i färg och 75 ppm i svartvitt
  • Innehar följande kvalitets- och grafiska certifieringar: IDEAlliance, Digital Press System, Gracol, Fogra offset och Pantone
  • Kan välja fritt mellan fyra print server/controllers från Xerox och EFI, som ökar produktiviteten, minskar tidsförbrukningen och ger tydliga och levande bilder:
    - Xerox EX C60/C70 Print Server Powered by Fiery som använder EFI’s senaste system, Fiery FS150 Pro
    - Xerox FreeFlow Print Server Integrated – som är ny på marknaden och ökar produktionskapaciteten med en användarvänlig Microsoft Windows-arkitektur till en överkomlig prisnivå.
    - Möjlighet att använda variabeldata för mer personaliserade print-uppdrag.
    - Möjlighet för förprogrammering av workflow-lösningar för exempelvis statistik, säkerhetövervakning och spårning.

Tillgänglighet
Xerox Colour C60/C70 är tillgänglig för beställning redan i dag.

Ända sedan Xerografi uppfanns för mer än 75 år sedan, har Xerox förenklat arbetet för företag. I dag är Xerox världsledande inom affärsprocesser och dokumenthantering, och hjälper människor att bli mer effektiva så att de kan fokusera på sina riktiga affärer. Med fler än 140 000 Xerox-anställda och med kunder i 180 länder tillhandahåller vi affärstjänsterutrustning för utskrift och tryck samt mjukvara för kommersiella och offentliga organisationer. För mer information, besök www.xerox.com.

Om oss

Om XeroxXerox Corporation omsätter 11 miljarder amerikanska dollar och är branschledande när det gäller innovation kring hur världen kommunicerar, kopplas samman och arbetar. Vår kompetens är viktigare än någonsin då kunder av alla storlekar vill förbättra sin produktivitet, maximera lönsamheten och öka tillfredsställelsen. Vi gör detta för små, medelstora och stora företag, regeringar, grafiska kommunikationsleverantörer och för våra partners till dessa. Vi förstår kärnan i arbetet – och alla former det kan ta. Vi omfamnar den alltmer komplexa världen av papper och digitala lösningar. Kontor och mobilt. Personligt och socialt. Varje dag över hela världen – i mer än 160 länder – hjälper vår teknik, mjukvara och människor till att navigera mellan dessa korsningar. Vi automatiserar, personifierar, paketerar, analyserar och säkrar information så att våra kunder kan röra sig i en allt snabbare takt. För mer information, besök www.xerox.se