Xerox multifunktionsskrivare översätter till 35 språk

Xerox uppdaterar sin ConnectKey-plattform med nya innovativa appar som ger multifunktionsskrivare utökad funktionalitet.

– Tänk om kontorsmaskinen kunde översätta dokument till mer än 35 språk. ConnectKey gör det möjligt för företag att använda sina multifunktionsmaskiner för mer än att skriva ut, scanna och kopiera och ger återförsäljare möjligheten att utveckla och erbjuda funktioner för att möta sina kunders specifika behov, säger Stefan Ivarsson, Sverigechef på Xerox.

Uppdaterade funktioner för multifunktionsskrivare

• Xerox Easy Translation Service-app är den nya översättningstjänsten där användare kan scanna in dokument i sin multifunktionsskrivare, ta bild med mobilkamera eller ladda upp dokument till en webbportal. Tjänsten översätter sedan dokumentet snabbt och säkert. Användarna kan välja mellan 35 olika språk, inklusive svenska. Se videon om Easy Translation Service App här.
  • Med Xerox @PrintByXerox App, en kostnadsfri mobil molnbaserad utskrivningslösning, kan medarbetare och besökare på ett säkert sätt skriva ut dokument på en multifunktionsskrivare via en uppkopplad smartphone eller surfplatta.
  • Appen Mobile Link, tillgänglig för iOS och Android, låter användare sätta upp arbetsflöden för att fjärrstyra sin Xerox multifunktionsskrivare och skicka dokument via fax, e-post och populära molntjänster som Dropbox, Office 365 eller Google Drive.
  • QR-kod-appen låter användare enkelt koppla upp sig mot en ConnectKey-aktiverad multifunktionsskrivare genom att scanna en QR-kod från sin smartphone eller surfplatta.

Enklare tillgång till molntjänster genom appar
Xerox App Studio 3.0 gör det möjligt för återförsäljare att skräddarsy gränssnitt i multifunktionsskrivare så att de kan integreras med deras befintliga affärsprocesser. Tjänsten Personalised Application Builder (PAB) går steget längre och knyter samman användare med partners för att bygga appar som stöder unika arbetsflöden.

Xerox App Gallery är förinstallerat i användargränssnittet och ger användare tillgång till en rad olika appar från Xerox och tredjepartsleverantörer.

– För att lyckas på dagens marknad måste leverantörer kunna erbjuda sina kunder mer än bara hårdvara. Genom att kombinera Xerox ConnectKey-teknik med Foxways appar, som är byggda inom PAB, gör vi nya funktioner och produktivitetslösningar tillgängliga för slutanvändarna, säger Stefan Nilsson, VD på Foxway International, en partner till Xerox inom applikationsutveckling.

Om Xerox
Xerox hjälper till att förändra hur världen arbetar. Genom vår expertis inom bildhantering, affärsprocesser, analys, automatisering och användarnära insikter skapar vi arbetsflöden för ökad produktivitet, effektivitet och personanpassning. Vi gör affärer i 180 länder och har mer än 130 000 anställda. Tillsammans skapar vi meningsfulla innovationer och tillhandahåller tjänster för affärsprocesser, skrivare, mjukvara och lösningar som gör verklig skillnad för våra kunder – och deras kunder. Läs mer på www.xerox.se.