Xerox presenterar ny varumärkesplattform för Conduent

Xerox presenterar varumärkesplattformen för det nya bolaget Conduent Incorporated, som kommer bli ett branschledande tjänsteföretag efter att Xerox delas upp i två separata börsbolag.

– Vår nya varumärkesidentitet ska hjälpa till att signalera våra grundläggande värderingar och värdet vi skapar för våra kunder, säger Ashok Vemuri, VD på Conduent. Företag och myndigheter letar ständigt efter sätt att förbättra och modernisera sin interaktion med kunder och andra intressenter. Vi formar just nu ett bolag vars grundfokus värdesätter våra kunders behov och felfri leverans – för att skapa mer enhetliga upplevelser och högre avkastning.

Inspirationen till namnet Conduent kommer från företagets expertis att hantera finansiella relationer mellan kunder och uppdragsgivare inom områdena kundservice, transportlösningar, sjukvård och digitala betalningar.

Conduent kommer att vara ett Fortune 500-företag, med uppskattade intäkter på sju miljarder dollar under 2015 och 93 000 medarbetare världen över. Även Xerox förblir bland Fortune 500. Xerox verksamhet inom dokumenthantering hade uppskattade intäkter på elva miljarder dollar under 2015 och 39 000 medarbetare. Conduent väntas bli ett helt fristående bolag i slutet av 2016.

Om Xerox
Xerox hjälper till att förändra hur världen arbetar. Genom vår expertis inom bildhantering, affärsprocesser, analys, automatisering och användarnära insikter skapar vi arbetsflöden för ökad produktivitet, effektivitet och personanpassning. Vi gör affärer i 180 länder och har mer än 130 000 anställda. Tillsammans skapar vi meningsfulla innovationer och tillhandahåller tjänster för affärsprocesser, skrivare, mjukvara och lösningar som gör verklig skillnad för våra kunder – och deras kunder. Läs mer på www.xerox.se.