Xerox presenterar ny varumärkesplattform för Conduent

Xerox presenterar varumärkesplattformen för det nya bolaget Conduent Incorporated , som kommer bli ett branschledande tjänsteföretag efter att Xerox delas upp i två separata börsbolag.

– Vår nya varumärkesidentitet ska hjälpa till att signalera våra grundläggande värderingar och värdet vi skapar för våra kunder, säger Ashok Vemuri , VD på Conduent. Företag och myndigheter letar ständigt efter sätt att förbättra och modernisera sin interaktion med kunder och andra intressenter. Vi formar just nu ett bolag vars grundfokus värdesätter våra kunders behov och felfri leverans – för att skapa mer enhetliga upplevelser och högre avkastning.

Inspirationen till namnet Conduent kommer från företagets expertis att hantera finansiella relationer mellan kunder och uppdragsgivare inom områdena kundservice , transportlösningar , sjukvård och digitala betalningar .

Conduent kommer att vara ett Fortune 500-företag, med uppskattade intäkter på sju miljarder dollar under 2015 och 93 000 medarbetare världen över. Även Xerox förblir bland Fortune 500. Xerox verksamhet inom dokumenthantering hade uppskattade intäkter på elva miljarder dollar under 2015 och 39 000 medarbetare. Conduent väntas bli ett helt fristående bolag i slutet av 2016.

Stefan Lundin, pressansvarig på Xerox Sverige, 08-795 10 80,  stefan.lundin@xerox.com

Om Xerox
Xerox hjälper till att förändra hur världen arbetar. Genom vår expertis inom bildhantering, affärsprocesser, analys, automatisering och användarnära insikter skapar vi arbetsflöden för ökad produktivitet, effektivitet och personanpassning. Vi gör affärer i 180 länder och har mer än 130 000 anställda. Tillsammans skapar vi meningsfulla innovationer och tillhandahåller tjänster för affärsprocesser, skrivare, mjukvara och lösningar som gör verklig skillnad för våra kunder – och deras kunder. Läs mer på  www.xerox.se .

Om oss

Om XeroxXerox Corporation omsätter 11 miljarder amerikanska dollar och är branschledande när det gäller innovation kring hur världen kommunicerar, kopplas samman och arbetar. Vår kompetens är viktigare än någonsin då kunder av alla storlekar vill förbättra sin produktivitet, maximera lönsamheten och öka tillfredsställelsen. Vi gör detta för små, medelstora och stora företag, regeringar, grafiska kommunikationsleverantörer och för våra partners till dessa. Vi förstår kärnan i arbetet – och alla former det kan ta. Vi omfamnar den alltmer komplexa världen av papper och digitala lösningar. Kontor och mobilt. Personligt och socialt. Varje dag över hela världen – i mer än 160 länder – hjälper vår teknik, mjukvara och människor till att navigera mellan dessa korsningar. Vi automatiserar, personifierar, paketerar, analyserar och säkrar information så att våra kunder kan röra sig i en allt snabbare takt. För mer information, besök www.xerox.se