• Xerox/

Xerox presenterar nya sätt att hantera bolagens viktigaste tillgång – Informationen

Stockholm, Sverige, 5 maj 2014 – Kunskapskapitalet är den viktigaste valutan i dagens affärslandskap, och de organisationer som drar nytta av sin information kommer att skapa stora konkurrensfördelar. Xerox presenterar nu nya sätt för bolag att bedöma, skydda och dra nytta av sin information i rätt tillfälle. Lösningarna syftar även till ökad kostnadseffektivitet och förbättrade kundrelationer genom mer konkurrenskraftiga erbjudanden.

Xerox senaste tjänster har utvecklats för att:

• Analysera hur och varför dokument skrivs ut, och använda den informationen för att förändra informationshanteringen.
  • Förbättra informationssäkerheten utan att påverka IT-infrastrukturen.
  • Förenkla mobila utskrifter.
  • Utvärdera, förenkla och förbättra dokumentintensiva verksamheter genom att automatisera arbetsflöden.

– I takt med att bolagens kunskapskapital växer, både i pappersform och i digital form, ökar även utmaningen att ta vara på det. Utan en fungerande informationshantering försvinner det i olika platser och format. Vår trestegsstrategi – bedöma och optimera, säkra och integrera samt automatisera och förenkla – fortsätter att utvecklas med dessa erbjudanden. De senaste förbättringarna hjälper kunder att hantera informationskraven mer effektivt, speciellt inom säkerhet och automatisering av arbetsflöden för dokument, säger Stefan Ivarsson, VD och ansvarig för Large Enterprise Operations på Xerox Sverige.

De förbättrade tjänsterna inkluderar:

• Xerox Secure Print Manager Suite, som integrerar utskriftssäkerhet, kontroll och rapportering på ett kostnadseffektivt sätt utan att påverka den befintliga IT-infrastrukturen.
  • Xerox Document Analytics Services som förklarar hur, var och varför dokument används. Insikterna hämtas från flera olika källor – data från enheter och utskriftsjobb, översikter av sorterat och osorterat papper samt kundintervjuer som avslöjar hur utskrifter hanteras. Baserat på resultaten hjälper Xerox till att samla, utvärdera och digitalisera informationen så att man inte ersätter ostrukturerade papper med ostrukturerat digitalt innehåll.
  • Xerox Workflow Assessment Services visar hur dokument används inom en organisation och förser organisationen med insikter om hur processerna kan effektiviseras. En utvärdering kan till exempel visa att tiden för att hantera ett studielån kan halveras om informationen är enklare att hitta och om den skannas istället för att skrivs ut. Genom att dra nytta av återkoppling från kunder och statistik från användning av dokument- och enheter kan tjänsten hjälpa till att gå från process till produktivitet för att spara tid och förbättra kundrelationerna.

Ytterligare uppdateringar
Xerox har släppt en kostnadsfri programuppdatering på sin multifunktionsskrivare WorkCentre 3325. Uppdateringen erbjuder ytterligare access-, produktivitets-, hanterings- och säkerhetsfuntioner med utskrift som tjänst.

Xerox ConnectKey 1.5 gör att skrivare och multifunktionsskrivare inom kort kan certifieras av Mopria Alliance, en organisation som förenklar och ökar tillgängligheten i trådlösa utskrifter från smartphones, läsplattor och andra mobila enheter.

Xerox Document Analytics Services, Xerox Secure Print Manager Suite och Xerox Workflow Assessment Services finns tillgängliga till Xerox svenska företagskunder.

Ända sedan Xerografi uppfanns för mer än 75 år sedan, har Xerox förenklat arbetet för företag. I dag är Xerox världsledande inom affärsprocesser och dokumenthantering, och hjälper människor att bli mer effektiva så att de kan fokusera på sina riktiga affärer. Med fler än 140 000 Xerox-anställda och med kunder i 180 länder tillhandahåller vi affärstjänsterutrustning för utskrift och tryck samt mjukvara för kommersiella och offentliga organisationer. För mer information, besök www.xerox.com eller gilla Xerox Sverige på Facebook.