• Xerox/

Xerox utvecklar fem nya sätt att skriva ut, dela och skydda dokument vid distansarbete

Xerox Wireless Print Solutions Adapter

Xerox har utvecklat fem nya verktyg för mobila enheter och multifunktionsskrivare (MFPs) som gör det enklare att för personer med distansarbete att återskapa samma arbetsflöden som används på kontoret. Användare kan nu fånga, redigera, spara och skicka dokument från mobila enheter till kollegor och till molnet på ett säkert sätt samt skriva ut på skrivare eller multifunktionsskrivare.

– Att arbeta samtidigt som man är på språng skapar ofta problem med arbetsflödet då det exempelvis kan bli problem att koppla upp mot en lokal skrivare eller mot företagets molnlösning. De här fem vertygen gör det enklare att jobba och gör att medarbetare slipper tumma på produktiviteten bara för att de är utanför kontoret, säger Stefan Ivarsson, VD för Xerox Sverige.

• Xerox Mobile Print Cloud v3.0 inkluderar nu @PrintByXerox, som möjliggör säkra mobila utskrifter till alla multifunktionsskrivare med    Xerox ConnectKey. De medarbetare som befinner sig på kontoret och är i behov av utskrift, kan med hjälp av detta skicka mejl till till en dedikerad adress exempelvis foretagsnamn@printbyxerox.com) och plocka upp utskriften vid närmaste multifunktionskrivare och vid skrivaren bestämma utskrifterns egenskaper som tex färg, dubbelsidig häftning, format eller antal.
  • Xerox Mobile Print Solution v3.6 speglar Xerox Mobile Print Cloud med den skillnaden att kunden själv hanterar funktionen på sina egna servrar. Inkluderar nu även integration med Apple AirPrint och flera andra förbättringar.
  • Xerox Wireless Print Solutions Adapter ger äldre icke trådlösa maskiner trådlös uppkoppling, vilket möjliggör mobila utskrifter via Google Cloud Print och Apple AirPrint på alla sorters skrivare och multifunktionsskrivare som inte har funktionen inbyggd.
  • Xerox populära Mobile Link App har nu stöd för både Android- och iOS-enheter och adderar ytterligare molnfunktioner. Säljare kan exempelvis skanna eller ta bild på fakturor med sin mobil och automatiskt skicka vidare till ekonomiavdelningens SharePoint, spara i sin Dropbox och mejla sin chef. Att skapa och spara sina egna arbetsflöden har aldrig varit enklare.
  • Enligt analysföretaget Quocirca, uppger 63 procent av de svarande verksamheterna i en undersökning att de upplevt ett eller flera print-relaterade dataintrång.* Nya Xerox PrintSafe Software ger användarna säkerhetsfunktioner som autentisering och pull printing för de flesta skrivare och multifunktionsskrivare. Xerox PrintSafe Software fungerar även med de flesta kortläsare i branschen. Denna lösning kan köras på enheter från både Xerox andra leverantörer vilket gör att autentiserade användare kan skriva ut sina jobb när som helst, oavsett var de befinner sig.

Xerox Mobile Print Cloud v3.0, Xerox Mobile Print Solution 3.6 och Xerox PrintSafe Software är nu tillgänglig världen över. Xerox Mobile Link App (nedladdningsbar via Google Play och Apple App Store) och Xerox Wireless Print Solutions Adapter blir tillgängliga i slutet av december.

*Quocirca, The Mobile Print Enterprise, January 2015

Xerox är ett globalt tjänste-, teknik- och dokumenthanteringsföretag som hjälper organisationer att förändra sättet som de hanterar sina affärsprocesser och sin information. Med huvudkontor i Norwalk, Connecticut, USA har Xerox fler än 140 000 anställda och gör affärer i mer än 180 länder och tillhandahåller affärsprocesstjänster, tryckutrustning samt hårdvara och mjukvara för att hantera information - från data till dokument. Läs mer på www.xerox.se