Atlas Copco Rock Drills utökar samarbetet med XMReality

Linköping, Sverige—XM Reality AB (publ), en ledande utvecklare av kunskapsöverföring inom Augumented Reality (AR), meddelar att Atlas Copco Rock Drills AB har utökat sitt samarbete med XMReality i syfte att fortsätta att effektivisera sin fältservice.

Verkstadsbolaget har varit kund hos XMReality i drygt två år och fortsätter effektivisera sin fältservice genom att inkludera XMReality Remote Guidance™ inom ytterligare svenska och internationella serviceenheter. Kunden använder redan XMRealitys guidestation, XMReality Point Pad™ samt XMRealitys smarta glasögon för kunskapsöverföring på distans.

”Vår vision är att fortsatt vara den främsta innovatören och med den bästa supporten inom branschen. Vi söker ständigt nya möjligheter och verktyg för att nå våra visioner och mål. Med kunden i fokus så är ”Remote Guidance” en väg, för att med snabba kvalitativa insatser stötta användare av våra produkter. Kraven på effektivisering ökar ständigt och tillsammans med våra partners så finner vi vägar mot framtiden” säger Patrik Ericsson, Global Manager Technical Service Operations, Mining and Rock Excavation Service, MRS.

”Vår mjukvara är enkel att installera på företags olika hårdvaruplattformar såsom laptops, smarta telefoner och surfplattor. Därutöver väljer många kunder att använda smarta glasögon som ger ett stort synfält och möjliggör arbete med båda händerna fria. Valet av hårdvara anpassas efter företagens egna behov” säger Johan Castevall VD på XMReality.

Den utökade leveransen innebär en ökning av återkommande intäkter för XMReality, inledningsvis dock i mindre omfattning.

”Den utökade integrationen mot denna globala verkstadskoncern visar att vår lösning är mycket flexibel och konkurrenskraftig vilket möjliggör för våra kunder att vidare erbjuda förstklassig fältservice på distans. Vi är stolta över att ytterligare ett stort globalt bolag väljer att fördjupa samarbetet med oss” avslutar Johan Castevall, VD på XMReality.

Telefon:               +46 (0)73 356 04 81
E-mail:                 johan.castevall@xmreality.se

XMReality AB (publ) utvecklar och säljer lösningar som revolutionerar kunskapsöverföring via så kallad förstärkt verklighet - Augmented Reality (AR). Företaget är marknadsledande inom vägledning på distans (remote guidance) där man via AR kan guida en person på plats för att lösa problem eller förhindra att de uppstår. XMReality:s kunder finns främst inom industrin såsom Bosch Rexroth, Wärtsilä och Bombardier. XMReality är baserat i Linköping och är noterat på Nasdaq First North (ticker: XMR).  För mer information, besök: www.xmreality.se

Bolagets Certified Adviser är Redeye AB