• XMReality/

Internationellt ledande tillverkare av gasfjädrar lanserar XMReality Remote Guidance till sina kunder

Linköping, Sverige—XMReality AB (publ) (NASDAQ First North: XMR), en internationell ledare inom AR-baserad kunskapsöverföring på distans, har tecknat avtal med Strömsholmen, en internationellt ledande tillverkare av gasfjädrar och gashydrauliska system för pressverktyg och tunga terränggående fordon. Avtalets mjukvaruvärde är ca. 0,5 MSEK i årligen inkommande intäkter.

Strömsholmen har beslutat att göra en global lansering av XMReality Remote Guidance™. Lösningen kommer att användas för interna effektivitetsförbättringar genom samarbete på distans samt för att säkerställa en snabbare och högre servicekvalitet till distributörer och kunder.

”På en marknad med ständigt ökad konkurrens behöver vi vara innovativa och hitta nya vägar för att behålla vår position som marknadsledare. Samarbetet med XMReality gör att vi stärker vårt motto ”The safer choice” genom att erbjuda den bästa och mest effektiva kundsupporten som finns”, säger Johan Klang, Product & Innovation Manager på Strömsholmen.

”Vår AR-lösning för vägledning på distans är idealisk för företag som Strömsholmen med kontor och partners i 46 länder runt om i världen. Vi är mycket glada över att företag i allt fler branscher ser hur vår lösning möjliggör snabbare och bättre kundservice", säger Johan Castevall, VD XMReality.

Ordern inkluderar XMReality Remote Guidance mjukvara, XMReality Web Client samt XMReality PointPad™. Avtalets värde är ca 0,5 MSEK i årligen återkommande intäkter och kommer intäktföras under 2019.

XMReality AB (publ) utvecklar och säljer lösningar som revolutionerar kunskapsöverföring via så kallad förstärkt verklighet - Augmented Reality (AR). Företaget är marknadsledande inom vägledning på distans (remote guidance) där man via AR kan guida en person på plats för att lösa problem eller förhindra att de uppstår. XMReality:s kunder finns främst inom industrin såsom Bosch Rexroth, ABB, Siemens Industrial Turbomachinery, Electrolux och Bombardier. XMReality är baserat i Linköping och är noterat på Nasdaq First North (ticker: XMR).  För mer information, besök: www.xmreality.com

Om Strömsholmen

Strömsholmen AB utvecklar, tillverkar och marknadsför gasfjädrar och gashydrauliska system för pressverktyg och tunga terränggående fordon. Vi har utvecklat och förfinat denna teknik sedan 1983 och är sedan många år världsledande med en export på 95 procent. Strömsholmen AB grundades redan år 1876 och i 141 år har vi utgått från småländska Tranås, mitt mellan Jönköping och Linköping. Vi är ca. 500 anställda i åtta länder med egen tillverkning och montering i Sverige och Nordamerika, samt distributörer i 46 länder. Företaget ingår som en självständig del i Barnes Group Inc (NYSE:B) i USA

Denna information är sådan information som XMReality AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande måndag 17 december 2018, kl. 08:30.

Citat

Johan Klang, Product & Innovation Manager på Strömsholmen