• XMReality/

XMReality AB (publ) tecknar avtal med Siemens Industrial Turbomachinery AB inom Augmented Reality (AR).

Siemens Industrial Turbomachinery AB med bas i Finspång har skrivit kontrakt med AR-bolaget XMReality för att stärka sitt serviceerbjudande inom turbinverksamheten med hjälp av Augmented Reality-lösningen XMReality Remote Guidance™.

Att vi nu utökar vår goda affärsrelation med Siemens Industrial Turbomachinery AB är ett tydligt exempel på vår förmåga att stötta digitaliseringen i stora globala industrikoncerner. XMReality Remote Guidance™ är ett viktigt verktyg för företag som vill möjliggöra en snabb digital transformation av sitt serviceerbjudande och vill skapa nya konkurrensfördelar på globala marknader” Johan Castevall, CEO XMReality.

Se även videon här:
Länk

För mer information:

Johan Castevall, CEO, XMReality AB, +46 (0)733 560 481, johan.castevall@xmreality.se

Denna information är sådan information som XMReality AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 mars 2017 klockan 15.00 CET.

XMReality AB (publ) utvecklar och säljer lösningar för att revolutionera kunskapsöverföring via så kallad förstärkt verklighet - Augmented Reality (AR). Företaget är marknadsledande inom vägledning på distans (remote guidance) där man via AR kan guida en person på plats för att lösa eller förhindra att problem uppstår. XMRealitys kunder finns främst inom industrin såsom Bosch Rexroth, Wärtsilä och Bombardier. XMReality är baserat i Linköping och är planeras att inom kort noteras på Nasdaq First North. www.xmreality.se.