XMReality expanderar sin produktportfölj med AR glasögon från ODG

Linköping den 25 april 2017, kl 15:35

XMReality har skrivit avtal med Osterhout Design Group (ODG) som är en amerikansk världsledande tillverkare av Augmented Reality (AR) hårdvara. Avtalet är i linje med bolagets strategi att komplettera erbjudandet med tredjepartsglasögon. Avtalet innebär att XMReality har rätt att återförsälja ODG’s smarta glasögon tillsammans med sin XMReality Remote Guidance™ lösning på internationella marknader.

“Det här avtalet stärker vårt erbjudande inom remote guidance. Genom att utöka vår hårdvaruportfölj med smarta glasögon från ODG får våra kunder ännu större valfrihet när det gäller vilken hårdvara de vill använda.” säger Johan Castevall, CEO XMReality.

E-post: johan.castevall@xmreality.se

Bolagets Certified Adviser är Redeye AB

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som XMReality AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande Tisdag den 25/4 2017 kl.15.35

XMReality utvecklar och säljer lösningar för att revolutionera kunskapsöverföring via så kallad förstärkt verklighet - Augmented Reality (AR). Företaget är marknadsledande inom vägledning på distans (remote guidance) där man via AR kan guida en person på plats för att lösa eller förhindra att problem uppstår. XMRealitys kunder finns främst inom industrin såsom Bosch Rexroth, Wärtsilä och Bombardier. XMReality är baserat i Linköping.

www.xmreality.se