• XMReality/

XMReality investerar långsiktigt – förstärker organisationen med strategiskt viktiga kompetenser

Linköping, Sverige—XMReality AB (publ), en ledande leverantör av lösningar för kunskapsöverföring med hjälp av Augmented Reality (AR), tillkännager att bolaget inlett rekryteringen av en Chief Operating Officer (COO) samt en Chief Technology Officer (CTO) för att förstärka bolaget för fortsatt expansion och framtida tillväxt.

I samband med XMRealitys börsnotering formulerades en vision om att revolutionera kunskapsöverföring med hjälp av AR och att vara marknadsledare inom Remote Guidance (kunskapsöverföring via internet). Nu tar bolaget nästa steg genom att investera i en förstärkning av organisationen.

”Vi lever och verkar i en spännande tid – mitt i den fjärde industriella revolutionen, där vi förväntar oss att digitala, banbrytande teknologiska och vetenskapliga framsteg kontinuerligt skapar nya möjligheter, utmaningar och förväntningar” säger Johan Castevall, VD på XMReality.

”Genom rekryteringarna förstärker vi vår marknadsposition, samtidigt som vi kan accelerera vår leverans- och innovationsförmåga till gagn för både kunder och personal” avslutar Johan Castevall.

XMReality har utsett Cojn AB www.cojn.se att leda rekryteringsprocessen

Johan Castevall, CEO XMReality

XMReality AB (publ) utvecklar och säljer lösningar som revolutionerar kunskapsöverföring via så kallad förstärkt verklighet - Augmented Reality (AR). Företaget är marknadsledande inom vägledning på distans (remote guidance) där man via AR kan guida en person på plats för att lösa problem eller förhindra att de uppstår. XMReality:s kunder finns främst inom industrin såsom Bosch Rexroth, Wärtsilä och Bombardier. XMReality är baserat i Linköping och är noterat på Nasdaq First North (ticker: XMR).  För mer information, besök: www.xmreality.se

Citat