• XMReality/

XMReality lanserar ny banbrytande funktionalitet i sitt AR-baserade verktyg för vägledning på distans—XMReality Remote Guidance™

Linköping, Sverige—XMReality AB (publ) (NASDAQ First North: XMR), en internationell ledare inom AR-baserad kunskapsöverföring på distans, lanserar ny innovativ funktionalitet, bland annat ett nytt sätt att få access till XMReality Remote Guidance via en webklient.

De nya funktionerna i XMReality Remote Guidance demonstrerades för utvalda kunder på XMReality Conference 2018. Mottagandet var mycket positivt och kunderna vittnade om att de kommer att bidra till att ytterligare effektivisera deras affärsprocesser.

Webklient

Den nya webbklienten gör det möjligt för användare att få omedelbar access till XMReality Remote Guidance, utan att behöva ladda ned en app. Detta är viktigt speciellt i fall där man har sällananvändare som då enkelt kan få experthjälp utan att de behöver installera något.

"Det kommer att ske en otroligt tillväxt av antalet AR-aktiverade enheter under de närmaste åren, med över en miljard mobila enheter 2023. Konkurrenslandskapet kommer naturligt att öka i komplexitet när marknaden växer och fragmenteringen blir en utmaning för företag som levererar AR-programvara och AR-innehåll. Ett universellt webgränssnitt kommer att mildra effekterna och bidra till att skapa effektiva AR-ekosystem”, säger Eric Abbruzzese, Principal Analyst, ABI Research.

IoT-integrering

IoT integrationen gör det möjligt att visualisera maskindata i ett XMReality Remote Guidance samtal och man får därmed en användarupplevelse som gör det möjligt att lösa problem snabbare och mer exakt. Det kommer att hjälpa företag exempelvis när man gör inspektioner, eftersom man kan både visualisera data och ansluta till en expert på distans i samma vy.

"Att använda tillgänglig IoT-data ger ett otroligt mervärde i denna digitaliseringens tidsålder, med AR som visualiseringsverktyg blir det lättare att förstå och agera. Att förbättra både back-end-systemen, integrationsprocesserna och säkerställa användarvänligheten är en säker väg till snabb och anmärkningsvärd ROI”, avslutar Abbruzzese.

Flerpartssamtal

XMReality lanserar flerpartssamtal i XMReality Remote Guidance. Det blir nu möjligt att inkludera fler människor i en session, vilket är mycket efterfrågat av XMRealitys kunder. Det är användbart till exempel när man vill eskalera ett supportärende utan att behöva avsluta ett samtal.

XMReality AB (publ) utvecklar och säljer lösningar som revolutionerar kunskapsöverföring via så kallad förstärkt verklighet - Augmented Reality (AR). Företaget är marknadsledande inom vägledning på distans (remote guidance) där man via AR kan guida en person på plats för att lösa problem eller förhindra att de uppstår. XMReality:s kunder finns främst inom industrin såsom Bosch Rexroth, ABB, Siemens Industrial Turbomachinery, Electrolux och Bombardier. XMReality är baserat i Linköping och är noterat på Nasdaq First North (ticker: XMR).  För mer information, besök: www.xmreality.com

Citat

Eric Abbruzzese, Principal Analyst, ABI Research