XMReality tecknar order värd 0,6 MSEK med amerikansk försvarskoncern

Linköping, Sverige—XMReality AB (publ), en ledande utvecklare av kunskapsöverföring inom Augmented Reality (AR), har tecknat en order värd ca 0,6 MSEK med en amerikansk försvarskoncern, leverans sker under resterande delar av 2017 och 2018.

XMReality har tecknat en order som omfattar arbete med att ytterligare effektivisera serviceverksamheten hos den globala försvarskoncernen. XMReality Remote Guidance™ skall användas i kundens egen tillverkning samt för att utveckla serviceverksamheten. Ordern avser programvaran Remote Guidance, XMReality Point-pad samt smarta glasögon.

”Vi har en längre tid sett ett ökande intresse i Norden och internationellt för vår systemlösning. Denna affär är ytterligare ett tydligt exempel på att intresset för vårt erbjudande växer även på andra marknader utanför Europa” säger Johan Castevall VD på XMReality.

Denna affär innebär en omsättningsökning motsvarande 0,6 MSEK avseende programvara och hårdvara för XMReality, merparten av affären intäktsförs under 2018..

XMReality AB (publ) utvecklar och säljer lösningar som revolutionerar kunskapsöverföring via så kallad förstärkt verklighet - Augmented Reality (AR). Företaget är marknadsledande inom vägledning på distans (remote guidance) där man via AR kan guida en person på plats för att lösa problem eller förhindra att de uppstår. XMReality:s kunder finns främst inom industrin såsom Bosch Rexroth, Wärtsilä och Bombardier. XMReality är baserat i Linköping och är noterat på Nasdaq First North (ticker: XMR).  För mer information, besök: www.xmreality.se

Bolagets Certified Adviser är Redeye AB

Denna information är sådan information som XMReality AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande måndagen den 11 december 2017 kl. 08:30