iTUX vässar supportflödet

Report this content

iTUX vässar supportflödet Kommunikationsoperatören iTUX och supportleverantören Xpeedio har tecknat avtal om supporthantering.

Sundbyberg, den 27 maj 2010 – I syfte att säkerställa ett kontinuerligt förbättrat supportflöde har iTUX, ledande leverantör av öppna bredbandsnät, tecknat avtal med Sveriges ledande leverantör av teknisk support, Xpeedio.

- Genom det här samarbetet kommer vi att dra nytta av den erfarenhet som Xpeedio byggt upp inom teknisk supporthantering vilket kommer att gagna både oss och kunderna genom mer effektiva supportflöden. Primärt kommer vi att höja kundservicen, öka precisionen i leverantörskontakten och samtidigt säkerställa ett bättre underlag för beslut i utvecklings- och driftledet säger Christian Wictorin, Marknadschef på iTUX.

Genom avtalet ska iTUX säkerställa ett effektivt supportflöde för företagets kunder och tjänsteleverantörer. Xpeedios åtagande kommer utöver support på iTUX tjänster också omfatta en central roll i kommunikationen mellan kunder och alla i tjänsteleveransen involverade parter.

- Vi har förstås i alla år arbetat mycket intensivt och systematiskt med processförbättring i vår supportorganisation, det är ju vår kärnverksamhet. Det känns därför väldigt roligt och naturligt att det lyst igenom i vår leverans och värdesätts av våra kunder säger Jonas Hagernäs, Marknadschef på Xpeedio.

Om iTUX iTUX är den kommunikationsoperatör som erbjuder hela Sverige öppna nät på riktigt. Vår idé är att erbjuda maximal valfrihet där kunderna kan välja bland de allra främsta tjänsteleverantörerna inom TV, bredband och telefoni. Vi arbetar med samma avtal för alla leverantörer och med en total öppenhet mot alla. iTUX levererar den senaste tekniken med hjälp av ett mycket nära samarbete med Ericsson som står för teknik och drift. iTUX ägs av The Carlyle Group och Providence Equity Partners. För mer information, se www.itux.se.

För mer information om samarbetet: Christian Wictorin Jonas Hagernäs Marknadschef, iTUX Marknadschef, Xpeedio 073 353 79 44 0704 - 10 73 62 christian.wictorin@itux.se jonas.hagernas@xpeedio.se