• EXALT/

Xtranet Gruppen i Stockholm AB (publ):s nyemission och emission av teckningsoptioner har registrerats

Xtranet Gruppen i Stockholm AB (publ):s beslut vid extra bolagsstämma den 6 november 2015 om ny bolagsordning, nyemission och emission av teckningsoptioner har registrerats hos Bolagsverket.

I huvudsak innebär registreringen följande.

-          Nyemissionen om totalt 21 613 849,60 kr har registrerats innebärande registrering av 13 508 656 st nya aktier och ökning av aktiekapitalet med 3 017 510,24 kr.

-          Antalet aktier är efter nyemissionen 21 013 756 och aktiekapitalet 6 093 989,24 kr.

-          Emissionen av 5 476 839 st teckningsoptioner har registrerats. Varje teckningsoption berättigar till teckning av en ny aktie för 2,28 kr under perioden 1 januari 2017 – 31 december 2017.

-          Aktiekapitalets gränser i bolagsordningen har ändrats till att vara lägst 5 800 000 kr och högst 23 200 000 kr och antalet aktier lägst 20 000 000 st och högst 80 000 000 st.

Den riktade tilläggsemissionen är ännu ej registrerad vid bolagsverket.

För mer information, vänligen se vår hemsida, www.xtranet.se eller kontakta:

Mats Ferm, verkställande direktör i Xtranet Gruppen i Stockholm AB (publ)
E-post mats.ferm@xtranet.se

Xtranet Gruppen i Stockholm AB (publ) är en ledande aktör på marknaden för projektering, projektledning, installation och underhåll av bredbandsnät dvs strukturerade och trådlösa områdes-, access-, och fastighetsnät. I Xtranet-gruppen ingår de helägda dotterbolagen PowerOptic Network och TeleDataFiber Installation Vara. Bland kunderna märks bland andra fastighetsbolag, stadsnätsägare, telekombolag, operatörer och offentliga organisationer. Genom helhetslösningar, från projektering och entreprenad till drift och underhåll, erbjuder Xtranet såväl kvalitets- som kostnadsmässigt attraktiva lösningar.

Xtranet är sedan 2005 noterat på Aktietorget (kortnamn XTRA).

www.xtranet.se