Xtranet i ytterligare ramavtal med ett kommunalt stadsnät

Report this content

Xtranet har vunnit upphandling om ett ramavtal för fiberarbete till Telge Nät-Södertälje kommuns kommunala Stadsnät.

Efter en upphandling har Telge Nät valt att teckna ett ramavtal med Xtranet, som en av två leverantörer av fiberarbeten i stadsnätet i Södertälje.

Södertälje kommun har under året aviserat en ökad investeringstakt i utbyggnaden av fiber, för att samtliga hushåll inom kommunen ska ha tillgång till bredband motsvarande 100 Mbit/s senast 2022.

Förutom de 20 MSEK per år som Telge Nät investerar i fiberutbyggnaden budgeteras ytterligare 20 miljoner 2017 och sedan 50 miljoner årligen 2018, 2019 och 2020.

”Vi är mycket glada för förtroendet som också är i linje med vår strävan om utökat samarbete med stadsnäten runtom i Sverige” Säger Hafsteinn Jonsson VD på Xtranet.

Ramavtalet anger inga ordervärden men reglerar villkoren för framtida beställningar. Avtalet gäller i ett år med option till för­­läng­ningar med 1+1 år, till maximalt tre år totalt.

För mer information, vänligen kontakta:

Hafsteinn Jonsson, VD i Xtranet

hafsteinn.jonsson@xtranet.se

Xtranet är tillsammans med dotterbolaget Exalt en av Sveriges få helhetsleverantörer inom höghastighetsbredband. Xtranet är ledande inom design, projektering, installation, drift och underhåll av fiberbaserade nät, på både passiv och aktiv nivå. Affärsidén baseras på att upprätthålla en stark position på marknaden när det gäller hög kompetens, leveranskvalitet och kostnadseffektivitet.

Våra kunder är stadsnät, fastighets- och telekombolag, samfälligheter samt offentliga organisationer.

Verksamheten bedrivs under varumärket Xtranet, med Xtranet Gruppen i Stockholm AB (publ) som moderbolag tillsammans med dotterbolaget Exalt Installation och Exalt Network.. Xtranet är kvalitets- och miljöcertifierade enligt ISO 9001/14001 och har AAA-rating samt är certifierad för Robust Fiber. Xtranet är sedan 2005 noterat på Aktietorget (kortnamn XTRA). Se vidare www.xtranet.se

Taggar: