Xtranet publicerar Informationsmemorandum

Report this content

Xtranet Gruppen i Stockholm AB (publ) (”Xtranet”) publicerar idag Informationsmemorandum vilket finns tillgängligt på AktieTorgets och Xtranets respektive hemsidor. Teckningsperioden i företrädesemissionen inleds onsdagen den 24 maj och avslutas torsdagen den 8 juni 2017. Bolaget avser att använda emissionslikviden till ökad expansionstakt av verksamheten inom Exalt och avveckling av fiberentreprenader till bostäder inom Xtranet.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Bengt-Åke Älgevik, styrelseordförande

Tel: 070 873 18 38
bengt@algevik.com

Xtranet är genom dotterbolagen Exalt Network och Exalt Installation en helhetsleverantör av kommunikationslösningar för företag, Stadsnät, operatörer, myndigheter och organisationer. Xtranet är ledande inom design, installation, drift och underhåll av kommunikationsnät på såväl aktiv som passiv nivå. Affärsidén baseras på att upprätthålla en stark position på marknaden när det gäller hög kompetens, leveranskvalitet och kostnadseffektivitet. Xtranet är kvalitets- och miljöcertifierade enligt ISO 9001/14001 och certifierad för Robust Fiber. Xtranet är sedan 2005 noterat på Aktietorget (kortnamn XTRA). Se vidare www.xtranet.se.