Flygt Rental - exakt den utrustning som krävs för varje tillfälle!

Kontakt:

Thomas Robertsson, Xylem Sverige
E-post:
thomas.robertsson@xyleminc.com

STOCKHOLM, SVERIGE – 15 maj – Xylem Sverige meddelar nu med glädje att Flygt BIBO och Flygt SLimLine nu även går att hyra via vår rentalverksamhet.

Efterfrågan att hyra pumpar ökar då allt fler inser fördelarna med att snabbt kunna få exakt den utrustning som krävs för varje tillfälle. Flygt Rental är Xylems uthyrningskoncept som finns vid alla 11 serviceverkstäder i Sverige. Nu utökas pumpsortimentet med Flygt Bibo och ytterligare en Flygt N-pump i SlimLine utförande.

Den nya 2800-serien inkluderar flera beprövade designfunktioner hämtade från den ursprungliga, legendariska länspumpen, såväl som innovativa förbättringar som ger de nya pumparna oöverträffad slitstyrka och drifttid.

Erik Nordqvist och Thomas Robertsson, Xylem Sverige

Flygt N-pumpar i SlimLineutförande är specialdesignade för att kunna sänkas ner i en 600 mm gatubrunn och sedan enkelt anslutas uppifrån till slang och rörsystem. SlimLine är väldigt populär och används framför allt vid förbipumpning. Då det svenska ledningsnätet, i framför allt storstäder börjar bli 100 år gammalt så kommer renoveringsbehovet att öka.

-       Att då kunna förbipumpa med hjälp av en SlimLinepump är oftast den mest kostnadseffektiva lösningen, säger Thomas Robertsson.

Flygt SlimLine Rental                              Flygt Bibo Rental