Senaste nytt från Xylem

Välkommen till VA-Mässan i Jönköping 30/9 - 2/10!

En reningsprocess, där vatten, näringsämnen och energi återförs till kretsloppet, med så låg elförbrukning som möjligt, är grunden för en hållbar, ekologisk stadsutveckling.

På VA-mässan visar vi exempel på energieffektiva lösningar som hjälper er att möta samhällets krav på miljöanpassning
. Med vårt kunnande, vår erfarenhet, våra innovativa produkter och vår omfattande serviceorganisation kan vi tillsammans skapa ett klimatsmart VA-nät.

>>Läs mer och anmäl dig här!

Och till Processteknikmässan i Göteborg 7-9 oktober

Kom och träffa oss och se våra energieffektiva industrilösningar!

Vi har pumpar som klarar korrosiva  vätskor och fasta föroreningar - högt tryck eller kraftigt flöde. Dränkbara avloppspumpar, tryckstegringspumpar, normpumpar och ett heltäckande pumpsortiment för cirkulation.

>>Välkommen - anmäl dig här!

Lowara-pumpar i mobil tryckstegringsstation

En användarvänlig tryckstegringsstation monterad i en släpvagn. Det var förutsättningarna Dala Kommunalteknik fick av sin kund Eskilstuna Miljö och Energi.

Lösningen blev ett boosterset från Xylem bestående av två Lowara-pumpar komplett med övervakningsenheten MyConnect.

>> Läs mer här!

Nu lanserar vi Lowara e-HM på svenska marknaden!

Xylems nya pumpserie Lowara e-HM är anpassad för en mängd applikationer inom industri, kommersiella fastigheter och hushåll.

Med en nyutvecklad hydraulikdesign och IE3-motorer klara pumparna ErP 2015 direktivet och marknaden har fått en pumplösning med maximal energibesparing.

>> Läs mer här!

Lowara ecocirc XL-serien har precis allt du kräver av en våt cirkulationspump för större fastigeheter!

Du vet väl om att ecocirc XL-serien är enkel att installera och använda? Standardiserade bygglängder och dubbelborrade flänsar (upp till DN65) underlättar och pumpen ställs enkelt in och styrs via fyra logiskt placerade knappar. Pumparna är dessutom energieffektiva, driftkostnaden hålls på ett minimum tack vare högeffektiv ECM-motor och hydrauldel

ecocirc XL finns i två olika modeller, dels ecocirc XL och så den lite mer avancerade modellen ecocirc XLplus.

Med ecocirc XLplus kan mer avancerade inställningar enkelt göras i ett webbgränssnitt via din bärbara dator. Lägger du dessutom till en WiFi-modul så kan du göra inställningarna trådlöst - bra för dig som använder surfplatta eller smartphone.

>>Läs mer om ecocirc här!

>> Kontakta oss så hjälper vi dig med rätt modell!

Jag vill gärna ha Xylems kundtidning Innerst inne!

Jag vill avregistrera mig från Nyhetsbrev från Xylem