• Xylem Sverige/

Välkommen – Nu tar vi första spadtaget och inviger bygget av Uppsalas nya moderna anläggning för ännu bättre kundsupport i Uppsala!

Under 52 år har Xylem funnits i Uppsala och servat kunder med pumpar och pumplösningar. I dagsläget är vi 12 medarbetare i Uppsala och verksamheten växer och utvecklas. Nu skapar vi tillsammans med fastighetsägaren Ihus förutsättningar för fortsatt utökad verksamhet i specialdesignade lokaler!

-       Det är en härlig känsla att äntligen få sätta spaden i marken och påbörja detta efterlängtade bygge, säger Reine Lindholm regionchef, region Mitt på Xylem Sverige.

Datum:          30 september 2015 klockan 11.00
Plats:             Vaksala-Eke Uppsala (se karta)
Tid:                11,00 – ca 13,00
Kontakt:         Bengt Johansson, Xylem Uppsala Tel: 018-781 88 21

I den nya anläggningen kommer vid sidan av traditionell service även service av turbiner att bedrivas, service för Xylems olika enheter över hela Europa. Den nya anläggningen blir en del av företagets koncept som vi kallar Xylem Center. Detta innebär att både service, försäljning, utställning och utbildningsmöjligheter finns under ett och samma tak, allt för att kunna ge våra kunder bästa möjliga service.

Idag är 12 medarbetare placerade i Uppsala och verksamheten växer. Nu tar vi första spadtaget inför bygget i Vaksala-Eke i Uppsala och beräknar inflyttning till hösten 2016!

Varmt välkomna att vara med och dela glädjen med oss när vi nu sätter igång!

Vänliga hälsningar

Xylem Uppsala
Reine Lindholm
Regionchef Region Mitt

11 00             samling, mingel

11.15             Tal av Ulf Häggbom, VD på Ihus samt första spadtaget

11.20             Några ord från Anders Engström, VD Xylem Sweden

11.30             Pressinformation

11.30             Liten matbit i anslutande byggnad – mingel

11.30             Produktvisning av vår personal

Under dagen finns möjlighet att titta på ritningar och träffa representanter från Ihus.

Området ligger strategiskt placerat med omedelbar närhet till avfarten till E4:an, och med endast ett par minuters körväg till Gränby köpcentrum och Uppsalas stadskärna.

Klicka på bilden för vägbeskrivning

Xylem (XYL) är en världsledande leverantör av vattenteknologi som hjälper deras kunder transportera, rena, testa och använda vatten på ett effektivt sätt inom kommunala anläggningar liksom i bostäder och kommersiella byggnader, samt industri och jordbruk. Företaget är verksamt i över 150 länder med ett antal marknadsledande varumärken och deras medarbetare besitter bred applikationsexpertis med stark inriktning på att hitta lokala lösningar på värdens mest utmanande vatten- och avloppsproblem. Xylem som lanserades under 2011 efter avknoppning av den vattenrelaterade verksamheten inom ITT Corporation, har sitt huvudkontor i White Plains NY, med pro forma intäkter på 3,8 miljarder USD och 12 000 anställda jorden runt.

Namnet Xylem härstammar från den gamla grekiskan och är en vävnad som transporterar vatten i växter och belyser den effektiva tekniken i vår vattenfokuserade verksamhet genom att förknippa den med det bästa systemet för vattentransport som finns - naturens eget. För mer information, besök oss gärna på http://www.xyleminc.com/se

Genom Xylems företagsprogram för samhällsinsatser, Xylem Watermark, samarbetar Xylem med olika hjälporganisationer för att tillhandahålla resurser och hjälpa till med stöd- och återuppbyggnadsinsatser. Läs mer om vårt arbete och hur du kan bidra på www.xylemwatermark.com

* Flygt, Godwin, Lowara, Sanitaire och Leopold är samtliga registrerade varumärken för Xylem Inc.

Om Ihus

Ihus är ett fastighetsbolag som drivs av möjligheten att göra Uppsala bättre och hyr ut kontor, industri- och lagerlokaler till näringsliv och offentlig verksamhet i Uppsala. Till förfogande finns ca 190 000 kvm lokalyta i ett trettiotal fastigheter.

På Vaksala-Eke strävar vi efter att leva vår vision – stolta och ledande förebilder för ett hållbart samhälle. Vi utvecklar här en hållbar företagsby med energieffektiva byggnader, lokalproducerad och förnybar energi för fastighetsdrift, samt en trygg, säker och ändamålsenlig miljö för våra hyresgäster och våra grannar. Vi bidrar även till ekologisk hållbarhet i vår närmiljö genom att bland annat vårda våra gröna ytor, placera ut bikupor och hantera områdets dagvatten i vår dagvattendamm.

Ihus skapar rum att utvecklas i.