Xylem lanserar ny pumpstation, Flygt Compit 460 på svenska marknaden

STOCKHOLM, den 25 september 2014. Xylem breddar sitt erbjudande ytterligare av pumpstationer för lätt trycksatta avloppslösningar med en ny medlem i Compit-familjen; Flygt Compit 460.

Den nya pumpatationen Flygt Compit 460 har tagits fram för att göra installation och hantering så enkel som möjligt för både installatör och användare. Flygt Compit är storleksmässigt mindre, har variabla inloppsnivåer och dubbla kabelingångsmöjligheter som ger stor flexibilitet vid placeringen. Elanslutningen är redan förberedd vid leverans - allt för att göra idrifttagningen så enkel som möjligt.

• Själva pumpstationen är liten till storleken, vilket medför lägre installationskostnader
  • Automatiken är förmonterad och förberedd för installation av externt larm (Flygt ATU001) vid leverans vilket förenklar installationen och gör den mer kostnadseffektiv
  • Flexibel placering av inlopp (10 alternativ) och dragning av el samt ventilation (två alternativ) vilket förenklar installationen
  • Pumpstationen har en helt ny anslutning av pumpkabeln, en enkel ”stickkontakt” vilket förenklar vid service
  • En självförankrande, specialdesignad fot eliminerar behovet av transportpall och betongfundament
  • Skålformad botten som minimerar sedimentansamling
  • Lyfthandtag - enkelt att placera pumpstationen manuellt
  • Flexibel automatiklösning - välj själv - elskåp på stolpe, på vägg inomhus eller utomhus, helt integrerad under locket i pumpstationen
  • Flexibla pumplösningar - centrifugal- eller excenterskruvpumpar
  • Utloppsröret är fastsvetsat, vilket ger en tät och hållbar anslutning

Xylem erbjuder Flygt Compit 460 i tre olika paket, två med trefas- och en med enfaspump, alla med skärande hjul, se produktbladen för mer information.

För mer information besök vår hemsida www.xyleminc.com/se